Česká televize dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání pokutu 100.000 Kč za skrytou reklamu při vysílání záznamu losování sázkových her společnosti Sazka. Pořad vybízel k nákupu dalších služeb Sazky. Rada to dnes uvedla v tiskové zprávě. Česká televize na dotaz agentury ČTK uvedla, že vyčká, až jí bude doručeno písemné vyhotovení rozhodnutí, a následně zváží další kroky.
Během losování loni v červnu se v pořadu objevilo verbální sdělení, které vybízelo diváky k získání Sazka karty. Její držitel získává bonus účasti v soutěži o ceny Kolo štěstí, a tím je motivován k podání sázky do loterie. Tím byl podle rady pro vysílání sledován reklamní cíl ve prospěch služeb, jejichž nákup se Sazka kartou je bonifikován.
„Zařazení tohoto sdělení mimo téma pořadu, tedy mimo rámec informování o výsledku losování loterií Sportka a Šance, svědčí o tom, že plnilo záměrně reklamní cíl. Tím se provozovatel dopustil porušení zákonné povinnosti, podle které provozovatelé vysílání nesmějí zařazovat do vysílání skrytá obchodní sdělení,“ uvedla rada.
Rada pro vysílání na zpracování pořadu SazkaMobil Šance upozornila i v minulosti. Skrytou reklamu našla také v losování z prosince 2015, kde moderátorka zmínila, že virtuální operátor rozdává volné minuty a SMS. Česká televize za pořad následující rok dostala pokutu 300.000 Kč.

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

Komentátor David Klimeš odchází z Aktuálně.cz

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec

Hušek a Zima z vedení Seznamu: Koupě Borgisu stále čeká, co řekne úřad. Deník Právo zachováme
