Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

ČT letos odhaduje propad příjmu z reklamy o 90 %

  • ČTK
  • 05. 01. 2012 13:41

Česká televize kvůli ukončení vysílání reklamy na ČT1 a ČT24 letos odhaduje meziroční propad příjmu z reklamy zhruba o 90 %. Pro loňský rok plánovala příjem 480 milionů Kč, konečná částka byla ale nižší.

Důvodem bylo mimo jiné dřívější ukončení vysílání reklamy na obou kanálech na podzim loňského roku, než televize plánovala. ČTK to dnes sdělila mluvčí ČT Michaela Fričová.

Hospodaření České televize v letech 2002-2011

ČT měla podle původního plánu vysílat reklamu do 11. listopadu 2011. Mezitím se však změnil zákon o České televizi a z novely toto datum vypadlo. ČT nakonec reklamu na těchto dvou kanálech ukončila od půlnoci 21. října. Příjem z reklamy proto ČT odhadovala na konci října o 88 milionů korun nižší, než původně očekávala.

Reklama ve veřejnoprávní televizi zůstala jen na programech ČT2 a ČT4. Výtěžek z reklamy na ČT2 se převádí na Státní fond kultury ČR, výnos z reklam vysílaných na programu ČT4 použije televize na výrobu a vysílání pořadů se sportovní tematikou.