Ve čtvrtek proběhla v sídle Microsoftu konference Content marketing 2017. Kromě Johna Wilperse zaujal Jakub Mařík z Bsnapu, svou typologií vlivných českých postav na Instagramu.

ČT letos z podnikání čeká výnos 3 % nad plán

Místo plánovaných 630 milionů Kč by mohla veřejnoprávní televize získat za prodej reklamy, sponzoringu a práv zhruba o 20 milionů víc. Jde o necelou desetinu jejích příjmů.

  • ČTK
  • 27. 08. 2015 15:05

Česká televize by mohla letos získat z podnikatelské činnosti o 3 % více než v rozpočtu plánovaných 630 milionů Kč. Loni inkasovala 624 milionů Kč. Na středečním zasedání Rady ČT to uvedl její člen Luboš Beniak. Podle něj veřejnoprávní instituce v prvním pololetí získala 47 % plánovaných výnosů z podnikání. Tyto příjmy za prodej reklamy, sponzoringu a práv tvoří 9 % z celkových výnosů ČT. „Teď to vypadá, že výnosy brnkají o strop možného. Výnosy jsou limitovány trhem a právním prostředím,“ podotkl.

Hlavní výnosovou složkou v rozpočtu ČT je příjem z výběru koncesionářských poplatků. V polovině roku ČT vybrala přesně polovinu očekávaného objemu poplatků. Zpomalil se také pokles počtu registrovaných televizních přijímačů z 5.000 na zhruba 1.000 měsíčně, což je podle Beniaka výsledkem loňské masivní oslovovací kampaně a při celkovém počtu 3,5 milionu registrovaných přístrojů jde o zanedbatelné číslo.

„Všechny hlavní nákladové kategorie byly čerpány na úrovni 46 až 49 % plánovaného letošního rozpočtu,“ dodal Beniak.

Česká televize má letos hospodařit s vyrovnaným rozpočtem 6,956 miliardy Kč, což je o 90 milionů méně, než byl plánovaný rozpočet na loňský rok. Rada také schválila konečnou podobu výroční zprávy o hospodaření ČT v loňském roce.