Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

ČT loni poprvé za 15 let měření předstihla Novu ve sledovanosti, ČT24 přeskočila Barrandov

Přehled podílů na sledovanosti v roce 2012

Veřejnoprávní Česká televize byla loni – vůbec poprvé od začátku elektronického měření sledovanosti v roce 1997 – nejsledovanější televizní skupinou na tuzemském trhu, z hlediska celodenního podílu na sledovanosti v obecné skupině diváků starších 15 let.

Jako jediná přesáhla třicetiprocentní hranici a její čtyři kanály ČT1, ČT2, ČT24 a ČT Sport měly v úhrnu podíl 30,16 % (loni 27,64 %). Nova s hlavním kanálem Novou Cinema a Fandou skončila na druhém místě s podílem 29,85 %, třetí byla Prima (Family, Cool a Love) s 24,19 %, čtvrtá TV Barrandov (5,2 %).

Vezmeme-li jednotlivé kanály, z velké trojky meziročně rostla ČT1 i Prima Family, razantně si ale pohoršila Nova – téměř o 5 procentních bodů. Stále ale zůstává nejsledovanějším kanálem v zemi. Druhá je Prima Family, třetí ČT1, čtvrtá ČT24 těsně přeskočila TV Barrandov, která skončila pátá.

V hlavním vysílacím čase dál vítězí skupina Nova (34,82 %), následovaná Českou televizí (28,86 %) a Primou (23,91 %).

Komerční televize sledují hlavně skupinu diváků od 15 do 54 let, je pro ně lukrativnější z hlediska prodeje reklamy. V této skupina měla loni největší celodenní podíl Nova, následovaná Primou a Českou televizí. Nova vedla i ve večerním hlavním vysílacím čase, druhá skončila Prima, pak ČT.

PODÍLY MĚŘENÝCH STANIC NA SLEDOVANOSTI V ROCE 2012, V %
celý den
15+
19.00-23.00
15+
celý den
15-54
19.00-23.00
15-54
skupina ČT 30,16 28,86 24,72 23,83
skupina Nova 29,85 34,82 33,84 38,34
skupina Prima 24,19 23,91 24,24 24,47
ČT1 16,36 17,82 12,9 13,76
ČT2 4,17 3,53 3,69 3,03
ČT24 5,22 3,38 3,18 2,13
ČT Sport 4,41 4,13 4,95 4,91
Nova 24,66 29,68 27,29 31,92
Nova Cinema 4,88 4,84 6,16 6,04
Fanda 0,31 0,3 0,39 0,38
Prima Family 18,08 18,45 15,54 16,33
Prima Cool 3,88 3,6 5,91 5,7
Prima Love 2,23 1,86 2,79 2,44
TV Barrandov 5,2 4,98 4,88 4,81
AXN 0,15 0,18 0,16 0,2
CS Film 0,18 0,17 0,2 0,19
CS Mini 0,04 0 0,05 0
Disney Channel 0,21 0,12 0,36 0,21
Film+ 0,15 0,12 0,18 0,14
MGM 0,09 0,08 0,07 0,06
Minimax 0,12 0,02 0,19 0,03
National Geographic Channel 0,07 0,05 0,08 0,06
Óčko 0,52 0,28 0,89 0,47
Pětka 0,07 0,06 0,07 0,06
Spektrum 0,13 0,08 0,16 0,09
Sport 1 0,08 0,08 0,11 0,11
TV Paprika 0,02 0,01 0,03 0,01
Universal Channel 0,16 0,09 0,13 0,09
ostatní 8,6 6,09 9,64 6,85
Zdroj: ATO-Mediaresearch