Prezident Miloš Zeman by si „velice přál“ personální změny v České televizi. Řekl to v televizi Barrandov, bez upřesnění, koho by se měly týkat. Připomněl, že takové změny nemůže dělat prezident, ale mohou je spustit poslanci, když dvakrát zamítnou výroční zprávu o hospodaření České televize. „Tak uvidíme, jestli to udělají,“ pověděla hlava státu.

ČT: Na dětském kanále se reklama vysílat nebude

Chystaný veřejnoprávní dětský kanál bude financován výhradně z koncesionářských poplatků. Reklama, sponzoring ani product placement v něm nemají mít místo. „V připravované koncepci, kterou budeme předkládat Radě ČT, nepředpokládáme reklamní příjmy plynoucí z vysílání dětského kanálu,“ sdělila na dotaz Médiáře mluvčí instituce Michaela Fričová.

Nejsledovanější veřejnoprávní kanál ČT1 a zpravodajská ČT24 jsou bez možnosti vysílat reklamu od loňského října, ke konci televizní digitalizace jim to zakázal zákon. A například product placement, nová forma propagace na obrazovkách, je právě pro dětské vysílání zapovězen.

Dětský kanál je jedním z hlavních návrhů, se kterým loni vyhrál místo současný generální ředitel ČT Petr Dvořák. Financování chce zvládnout efektivnějším hospodařením v instituci a využíváním archivů. Už v projektu Dvořák upozorňoval, že nejtěžší bude najít pro nový kanál místo v pozemních digitálních sítích – ta, která patří ČT a Českému rozhlasu, je už totiž zaplněna.