Chystaný veřejnoprávní dětský kanál bude financován výhradně z koncesionářských poplatků. Reklama, sponzoring ani product placement v něm nemají mít místo. „V připravované koncepci, kterou budeme předkládat Radě ČT, nepředpokládáme reklamní příjmy plynoucí z vysílání dětského kanálu,“ sdělila na dotaz Médiáře mluvčí instituce Michaela Fričová.
Nejsledovanější veřejnoprávní kanál ČT1 a zpravodajská ČT24 jsou bez možnosti vysílat reklamu od loňského října, ke konci televizní digitalizace jim to zakázal zákon. A například product placement, nová forma propagace na obrazovkách, je právě pro dětské vysílání zapovězen.
Dětský kanál je jedním z hlavních návrhů, se kterým loni vyhrál místo současný generální ředitel ČT Petr Dvořák. Financování chce zvládnout efektivnějším hospodařením v instituci a využíváním archivů. Už v projektu Dvořák upozorňoval, že nejtěžší bude najít pro nový kanál místo v pozemních digitálních sítích - ta, která patří ČT a Českému rozhlasu, je už totiž zaplněna.