Česká televize rozšiřuje reportážní publicistiku. Redakce zpravodajství přichází s novým ekonomickým pořadem Bilance autorů Filipa Černého a Michala Šenka. „Tvůrci v něm chtějí ukázat, jak velká čísla, která se denně povrchně a bez souvislostí objevují v médiích, ovlivňují budoucnost každého z nás,“ uvádí Česká televize. První vydání je na programu ČT1 v pondělí 1. března hned po Reportérech ČT (tedy zhruba před 22. hodinou), a pak každé první pondělí v měsíci. Pořad vzniká v redakci aktuální publicistiky pod šéfredaktorem Markem Wollnerem.
Jeden z autorů chystané novinky Filip Černý v minulosti zastával pozici šéfredaktora webu ČT24 a iHNed.cz, v současnosti pracuje jako reportér České televize. Druhý autor Michal Šenk působil jako zástupce šéfredaktora ekonomického deníku E15 a vedoucí jeho webu, dřív pracoval jako reportér v Hospodářských novinách.

Michal Šenk
Půlhodinové reportáže se zaměří na zásadní ekonomicko-společenská témata současnosti. „Bilance se soustřeďuje na tři hlavní oblasti – na významné ekonomické problémy v Česku a v zahraničí, na stěžejní ekonomické hrozby a na změny, které nás čekají v nejbližší budoucnosti v souvislosti s technologiemi, například v návaznosti na revoluci v energetice,“ vysvětluje Filip Černý. „Reportáže si kladou za cíl ukázat, jak velká čísla ovlivňují malé lidi, a pátrají po skutečném jádru problému. Chceme, aby každá z nich nabízela širší kontext událostí a popisovala je prostřednictvím příběhů a dat.“
První vydání premiérového pořadu se zaměří na nedostupnost a cenu bydlení v Česku. V nadcházejících dílech reportéři Bilance otevřou také témata, jako je kolaps recyklace v tuzemsku nebo energetika a elektromobilita.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
