Generální ředitel České televize Petr Dvořák minulý pátek zrušil tendr na pětiletý prodej reklamního času a vypíše nové výběrové řízení. Zakázku v předběžném objemu 195 milionů Kč bez DPH vyhrála loni v dubnu společnost Media Master.
Jak dnes napsal list E15 a televize posléze oficiálně potvrdila, tendr byl zrušen kvůli změně objemu zakázky poté, co loňská novela zákonů o ČT a televizním vysílání odstranila teleshopping a reklamu z ČT1 a ČT24. „Vedení České televize vyhlásí v nejbližším možném termínu nové zadávací řízení, které změněné podmínky zohlední,“ uvedla instituce.
„Rozhodnutí České televize posoudíme. Každopádně by měla platit dohoda s televizí na prodej reklamy pro letošní rok,“ řekl deníku E15 ředitel Media Master Ivan Hyžák. Firma, kterou podle listu ovládá miliardář Tomáš Chrenek, prodává reklamu na ČT od roku 2006. Například v roce 2009 tvořila zakázka od televize 87 % veškerých výnosů společnosti.
Tendrem na prodej reklamního času se loni zabýval antimonopolní úřad. Výběrové řízení totiž v květnu napadla firma MediaPlatform, která byla vyřazena kvůli údajně nevyhovující pojistné smlouvě. Úřad ale nakonec neshledal žádné pochybení ohledně výběru vítěze tendru ani stanovených kritérií.

Jakub Železný už v ČT nebude moderovat Události. Střídá ho Josef Kvasnička

TV Nova uvede komediální krimi Policie Hvar. Jedna rodina půjde dvakrát týdně

Petra Fundová: Burda přidá nový web s recepty z BBC Good Food

TV Prima nasadí seriály Malá velká liga, Na vlnách Jadranu a show Hubne celá vesnice
