Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

ČT24 má historicky nejvyšší podíl na publiku 9,5 %

Zpravodajská stanice České televize dosáhla za březen svého rekordu ve sledovanosti.

Březen přinesl zpravodajské stanici ČT24 dosud největší zájem diváků v celé její patnáctileté historii. Podíl ČT24 na celkové televizní sledovanosti dosáhl v průměru 9,5 %, což je nejvíc od spuštění stanice v roce 2005 a zároveň víc než dvaapůlkrát tolik, než loni v lednu. „ČT24 se tak stala čtvrtou nejvyhledávanější stanicí v zemi. Její pořady oslovily v uplynulém měsíci bezmála 6,6 milionu diváků, tedy 77,5 % všech dospělých obyvatel Česka,“ uvádí Česká televize.

„Diváci rovněž vysoce hodnotí spokojenost s vysíláním ČT24, ta dosáhla v březnu na známku 8,8 na škále od 1 do 10. V současnosti je tak kanál ČT24 z hlediska spokojenosti nejlépe hodnocenou stanicí,“ doplňuje vedení televize. Z nedávného výzkumu společnosti Kantar také vyplynulo, že pro víc než třetinu respondentů je zpravodajství ČT hlavním zdrojem informací. Hlavně z ostatních televizí čerpá informace 7 % populace.

Mimořádně vyhledávané je hlavní večerní zpravodajská relace Události, vysílaná na programu ČT24 a zároveň na ČT1. Průměrně v uplynulém měsíci ji sledovalo 1,37 milionu diváků při podílu na sledovanosti 33 %. Vůbec nejsledovanější byly Události v neděli 15. března, kdy si je zapnulo nejvíc diváků za posledních 15 let - dva miliony při podílu na publiku 43 %.

Nárůst sledovanosti u ČT24 významně tak přispěl k celkovému březnovému výsledku České televize. S podílem 34,69 % šlo o její nejsilnější měsíc od roku 2016. Veřejnoprávní televize tak potvrzuje pozici nejsledovanější televizní skupiny v zemi.