Půl roku po ohlášení milionové investice od operátora O2 uvádí firma TapMedia novou verzi své mobilní čtečky Tapito. Ta dál agreguje články z mainstreamových, specializovaných i osobních médií českého internetu, oproti předchozí verzi ale umožňuje větší personalizaci. Ve firmě TapMedia, kterou založili Tomáš Malíř, Jan Řehák a Daniel Koliba, získalo O2 podíl 20 %, a to prostřednictvím svého akcelerátoru Bolt. Aplikace je v novém k dispozici zatím pro Android, nová verze pro iOS má přijít v září.
„Vzhledem k množství funkcí a zcela novému přístupu k obsahu jsme se rozhodli, že se pustíme do nového řešení a postavíme zbrusu novou apku,“ uvedli nedávno tvůrci na webu. Zůstává nejvýraznější funkcionalita, tedy procházení článků na zamčené obrazovce mobilu, jde už ale vypnout. Stejný je také obchodní model, totiž prodej reklamy mezi prohlížené články. Tisíc zobrazení (CPT) se prodává za 70 Kč. Minimální rozpočet kampaně je v ceníku určen na 40.000 Kč, za cílení podle pohlaví, věku či regionu je 30% příplatek.
Vydavatelů či autorů, od nichž Tapito obsah bere, má být přes 800, člení se do víc než 80 kategorií. Zatímco dosud články vybírali a třídili editoři, nově odběr funguje automatizovaně na základě standardu RSS, nastavení je věcí uživatele. Ten si může přes RSS přidat i vlastní zdroje či sledovat obsah podle konkrétních slov. Aplikace pak má reagovat na preference uživatele a servírovat mu obsah podle toho, co četl a hledá.
Nová verze aplikace také slibuje odstranit duplicitní články, vzniklé opisováním článků z webu na web. „Tapito 2.0 rozpozná obsahové duplicity a vám zobrazí článek na dané téma z vašeho oblíbeného webu s odkazem na ostatní zdroje,“ tvrdí tvůrci.
Tapito je první investicí zmíněného, nedávno spuštěného akcelerátoru Bolt. Operátor O2 si od investice slibuje i zvýšení spotřeby dat. Aplikaci chce přitom rozšířit na sousední Slovensko.

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life

Metoda Markovič: Hojer. Na festivalu Serial Killer poprvé vyhrál český seriál
