Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Čtečka zpráv Tapito využívá zamykací obrazovku mobilu

Nový obsahový projekt bývalého šéfa Limemedia Tomáše Malíře a exmanažera televize Nova Jana Řeháka přináší na mobilech a tabletech nový formát reklamy.

Tomáš Malíř

Zakladatel a šéf firmy TapMedia Tomáš Malíř

Promítat obsah a také reklamu na obrazovky mobilů a tabletů, ještě než je uživatel „odemkne“, tedy na takzvaný lock screen, to je klíčová vlastnost nové mobilní aplikace Tapito, čtečky seriózních zpráv a zábavních článků, kterou 1. července uvede pražská firma TapMedia. Tu na jaře založil Tomáš Malíř, její šéf, s Danielem KolibouJanem Řehákem (Malíř s Kolibou mají po 37,5 %, Řehák 25 %). Malíř působil v internetovém mediazastupitelství Impression Media, mediální agentuře Starcom MediaVest Group, řídil online vydavatelství Limemedia nebo agenturu pro indoor reklamu Face Up Media, Řehák byl obchodním a pak výkonným ředitelem televize Nova, naposledy působil ve vedení mediální agentury OMD Czech, Koliba je designér a vývojář mobilních aplikací.

Aplikaci s TapMedia vyvíjí pražské studio Cleevio Lukáše Stibora, Miroslava Chmelky (mají po 40 %) a produktového ředitele Jana Částka (20 %). Zprvu bude novinka jen pro platformu Android. „Do konce roku očekáváme prvních 100.000 aktivních uživatelů,“ řekl Médiáři Malíř. Pak chce s aplikací proniknout na zahraniční trhy.

Rozhraní čtečky Tapito

Rozhraní čtečky Tapito

Jak novinka funguje? Zprávy bude promítat, jak řečeno, na obrazovku telefonu či tabletu, když se aktivuje, ale ještě než ji uživatel odemkne, aby se dostal do základní nabídky. Na celý displej se zobrazí titulek s náhledovým obrázkem a názvem zdroje, hned si jej bude možné přečíst, uložit ke čtení později či sdílet. Mezi články se lze posouvat doprava jeden po druhém. Proloženy jsou „celoobrazovkovými“ inzeráty, reklama tak využije celou plochu přenosných přístrojů.

Právě na příjmech z inzerce stojí obchodní model TapMedia. Cílovou skupinou jsou lidé ve věku 18 až 45 let, primárně z větších měst. Výnosy z inzerce mají jít celé provozovatelům aplikace, vydavatelům obsahu přitom TapMedia slibuje přivádět na jejich stránky uživatele – aplikace je agregovaným přehledem článků, ty se po kliknutí otevírají přímo na původní stránce, včetně jejích inzerátů.

Aplikace nabízí celkem 14 témat, konkrétně kategorie Zprávy, Sport, Auto moto, Bydlení, Byznys a finance, Cestování, Krása a zdraví, Kultura a design, Lifestyle, Recepty, Showbyznys a celebrity, Těhotenství a rodina, Technologie, Média a marketing. Texty pocházejí z vybraných webů, které redakce TapMedia průběžně prochází a několikrát denně zařazuje nové. Vybírá je přitom ručně, přičemž každou osadí náhledovou fotkou z fotobank Profimedia a Shutterstock – jednak kvůli kvalitě fotografií, jednak kvůli autorským právům – ne vždy je možné původní fotku od článku použít i v tomto prostředí. Na ručním výběru článků a na zpracování se podílejí Juraj Koiš a Martin Patera, známí jako autoři oborového webu RadioTV.cz.

Kampaň zajistí Sun Marketing

Uživatele bude chtít Tapito nabrat především prostřednictvím kampaní na internetu. V tendru si pro to vybralo agenturu zaměřenou na výkonnostní marketing Sun Marketing, za níž stojí Sandra Makovičková Gligić. Sun bude mít na starosti konkrétně výkonnostní kampaně, sociální sítě a brandové kampaně.