Veřejnoprávní Česká tisková kancelář dnes podepsala smlouvu o akvizici skupiny Profimedia.cz. Jejím dosavadním majitelem byl slovenský finančník Igor Rattaj. Cena transakce nebude zveřejněna. Podle Seznam Zpráv se pohybovala kolem 200 milionů Kč. Skupina Profimedia.cz má 26 zaměstnanců a v posledních letech roční obrat téměř 130 milionů Kč. ČTK má zhruba 250 zaměstnanců a roční obrat víc než 250 milionů Kč.
Součástí obchodu je mateřská Profimedia se sídlem v Česku i dceřiné firmy v Maďarsku, Chorvatsku a Rumunsku. I po převzetí pod křídla ČTK zůstane značka Profimedia zachována. I společnost Profimedia.cz zůstane, bude fungovat jako dceřiná firma ČTK a ponechá si formu akciové společnosti.
Profimedia.cz nabízí snímky z celého světa ze všech oblastí: ilustrační fotografie, zpravodajství, celebrity, móda, jídlo, zahrada, portréty, historie. Nákupem fotobanky Profimedia tak chce ČTK nabídnout trhu kompletní službu v oboru poskytování fotografií a dalších vizuálních materiálů.
„ČTK má největší národní fotobanku a bohatý historický fotoarchiv, k němuž každým okamžikem přibývají snímky ze současnosti. Spojením s největším poskytovatelem obrazového materiálu ze zahraničí, který zastupuje řadu špičkových světových fotobank, nabídneme klientům nové služby,“ řekl generální ředitel ČTK Jiří Majstr.
Klienti ČTK mají při zachování stávajících služeb získat přístup k širší fotografické nabídce. Národní zpravodajská agentura spojením se společností Profimedia.cz dosáhne na další zahraniční trhy s fotografiemi. Skupina totiž aktivně působí v několika zemích především východní Evropy. Klienti obou společností budou navíc výhledově moci pracovat v jednom uživatelském rozhraní.
„Klienti společnosti Profimedia získají při zachování stávajících služeb nejen přístup k novému unikátnímu obsahu, ale také díky profesionálnímu a technickému zázemí ČTK přesnější a širší cílení v rámci jednotlivých témat, větší tematický záběr, nabídky výběrů fotografií k četným novým událostem do budoucna a podporu národní tiskové agentury,“ prohlásil dosavadní majitel Igor Rattaj.
ČTK hodlá využít i moderní technologickou platformu pro prodej fotografií, která byla vyvinuta interně v Profimedii a už nyní slouží několika fotobankám ve světě. Rozšířením nabídky vizuálního obsahu cílí ČTK především na nemediální trh, na němž cítí příležitost k rostoucímu uplatnění agenturních služeb. Vedení ČTK od spolupráce obou významných hráčů v oblasti vizuálních zdrojů očekává také posílení ekonomických přínosů pro provoz agentury.
„Sdílený obsah na společné platformě umožní uživatelům ušetřit na doplňkových zdrojích bez ohledu na to, jaké konkrétní typy fotografií potřebují. Orientaci klientům zjednoduší i postupně sjednocované licenční podmínky. Odběratelé nepochybně ocení i to, že jejich fotografické potřeby budou administrovány z jednoho místa, které bude řešit veškeré jejich potřeby ohledně vizuálního obsahu,“ uvádí ČTK.
ČTK je veřejnoprávní instituce, svůj provoz ale zajišťuje vlastní obchodní činností a nepobírá dotace z veřejných zdrojů. Multimediální servis ČTK nabízí denně 450 až 600 zpráv, zhruba 300 vlastních zpravodajských i ilustračních fotografií a další fotografie od partnerů z celého světa, které zastupuje, mezi něž patří například americká AP, německá DPA a další přední světoví tvůrci i jednotliví fotografové. Ve zdigitalizované části fotoarchivu ČTK je nyní přes milion fotografií, průběžně jich přibývá.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
