Online platforma Lidskásíla.cz získala po dvou měsících od svého startu finanční injekci v řádech miliónů korun od investiční společnosti Tomáše Čupra Bizthusiasm a od polského investora. Lidskásíla.cz se věnuje online zprostředkování úklidu domácností a chystá se na rozšíření o další služby. Médiář o tom informoval ředitel a spoluzakladatel tohoto startupu Robert Vojáček.
Bizthusiasm v první fázi získá osmiprocentní podíl v LidskáSíla.cz, zbytek investice je řešen formou takzvaného convertible note („konvertibilního dluhu“, tedy půjčky, kterou lze v budoucnu směnit za podíl ve startupu).
Čupr zveřejnil prohlášení, podle něhož věří platformním byznysům a spoléhá na tezi, že všechno, co si mohou lidé zařídit online, bude v budoucnosti online. Tedy i sjednávání domácích prací a dalších služeb.
Druhý investor, který si přeje zůstat v anonymitě, je podle Vojáčka členem významného polského venture capital fondu. „Investice z Polska má pro nás strategické výhody v případě expanze do zahraničí. Tomáše Čupra bereme jako partnera, který nám pomůže projekt posunout. Nabízí se také spojení s online supermarketem Rohlik.cz, za kterým stojí,“ říká Vojáček.
Nápad založit startup na úklid prý přišel, když jeho přítelkyně a pozdější druhá spoluzakladatelka firmy Michaela Somolová odjela do ciziny, a na něj zbyla péče o domácnost. Třetím spoluzakladatelem nového startupu se pak stal Šimon Podlipský. „Ve světě to je velký trend, v Polsku výborně funguje firma Hojo, v USA Handy a Homejoy, v Anglii začala působit společnost Haffle,“ řekl Médiáři Vojáček.
Lidskásíla.cz podle něj zatím funguje v Praze a plánuje expanzi do dalších měst. Měsíc po svém spuštění eviduje podle jeho slov stovky objednávek a do dvou let by služba chtěla naplno vytížit přes 2000 profesionálů. „V 70 % případů si lidé objednávají na náš úklid předplatné, kde si mohou vybrat týdenní, čtrnáctidenní nebo měsíční interval úklidu. Pokud se nějak zásadně neztíží jejich situace, tak předplatné většinou neruší,“ tvrdí Vojáček.
Získané peníze hodlá startup investovat do dalšího rozvoje, například do svého tréninkového centra či do týmu zákaznické podpory, a také do marketingu. V marketingových aktivitách se chce opírat hlavně o facebook a o distribuci letáků s promokódy přímo do konkrétních lokalit, počítá také s akcemi typu „první dvouhodinový úklid zdarma“. Momentálně hledá posily do svého týmu.