Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

„Cyklistický spot Isadore je super světová práce“

Reklamní kati ocenili insight i řemeslo slovenské značky, jež letos provázela Tour de France.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení nových českých kampaní, a to hodnocení od nejpovolanějších - samotných kreativců a stratégů z tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 42. týden 2020

  1. Cycling Struggles (74 %)
    značka, klient: Isadore Apparel
  2. VCCP Prague: Nový svět na obzoru? Jak obnovit odpovědnost a solidaritu (48 %)
    značka: Forum 2000, klient: Nadace Forum 2000
  3. Streetwear po našem (39 %)
    značka: Queens, klient: Queens Store
  4. It’s Your Day (37 %)
    značka: Niceboy, klient: RTB Media
  5. Focus Agency: Očkování proti klíšťové encefalitidě (34 %)
    značka: FSME-Immun, klient: Pfizer

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů (dodatečně doplněno pozdní hodnocení Štěpána Kleníka, pořadí se nezměnilo, bodový zisk jen mírně). Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným kampaním můžou experti přidat slovní hodnocení.

1. Isadore přibližuje skutečný život cyklisty

Letošní ročník cyklistického závodu Tour de France provázela televizní reklama značky Isadore Apparel, cyklooblečení bratrů Velitsových. Televizní spot mohli mohou sledovat diváci kanálu Eurosport až v 53 zemích světa. Kromě televize a internetu kampaň využila také tisk a oblíbenou cyklistickou aplikaci Strava (viz trasa Isadore Not This Century Challenge). Televizní spot se stal součástí kampaně Cycling Struggle, inspirované reálnými zkušenostmi cyklistů. V duchu jejího claimu Road is the way of life (Cesta je způsob života) odkrývá zábavnou formou úskalí života na cestách, se kterými se cyklisté občas potýkají. Isadore v marketingu už dlouhodobě staví na přirozenosti a dokonalém poznání produktu – díky osobní zkušenosti zakladatelů s profesionální cyklistikou má do detailu zmapovanou cílovou skupinu. „Měli jsme před sebou náročný úkol, protože odlišit se od konkurence není v našem segmentu jednoduché. Už nás unavovalo sledovat ‚líbivé‘ spoty s cyklisty sportujícími v krásné přírodě a se silným zaměřením na produkt. Rozhodli jsme se proto jít vlastní cestou. Náš spot je o skutečném životě – chtěli jsme udělat něco, s čím se každý cyklista okamžitě identifikuje a čím se zároveň pobaví. Myslím, že se spot podařil, a reakce lidí to jen potvrzují,“ vysvětluje Peter Velits, jeden ze zakladatelů Isadore Apparel.

Isadore Apparel: Cycling Struggles

Isadore Apparel: Cycling Struggles

Isadore Apparel: Cycling Struggles

Isadore Apparel: Cycling Struggles

Isadore Apparel: Cycling Struggles

Isadore Apparel: Cycling Struggles

Ze spotu značky Isadore Apparel

Ze spotu značky Isadore Apparel

Ze spotu značky Isadore Apparel

Ze spotu značky Isadore Apparel

Iva Hadj MoussaTohle mě nadchlo! Skvělý insight, přirozené a citlivé pojetí spotu, které nijak netlačí na pilu, jen tak příjemně plyne a ani vteřinu nenudí. Zároveň nemám pocit, že jsem podobné záběry viděla už milionkrát předtím. Fandím!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortHezký příklad toho, že když děláte reklamu pro celý svět, nehoníte 15 zajíců, držíte se podstatných věcí a základního insightu, nešetříte na produkci, uděláte prima spot.
Pavel Jechort

Vilém RubešAspoň to vypadá jako commercial. Škoda, že se nemohli rozhodnout, jestli půjdou cestou „picigl je skvělá zábava“, anebo cestou „přes všechno e-e, co vás potká, je picigl skvělá zábava“. Natož aby došli k „piciglisti jsou směšní, ale asi si to užijou“. Ale je to první a jediná filmařina v téhle sadě.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaTo je dobrý. Panejo, to je tak dobrý. Čůrání v přírodě, smrkáníčko, upadnutí na křižovatce. Všechno. Všechno se ti stane, když jezdíš dost dlouho. To si pustím znovu. A jdu si dofouknout galusky. Super světová práce.
Petr Laštovka (Geometry)

Michal ŠollerKampaní Isadore jsem se bavil už během Tour de France, kdy jsem upřímně smál situacím, které dobře znám. Kampaň má u mě jedničku s hvězdičkou.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkHelmu dolů! Věřím, že to mělo úspěch. Baví to na první zhlédnutí. Příjemné emoce. Dobrý claim. Jsem hrdej, že to je z Čech!
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

2. Forum 2000 poutalo kresbami státníků

Každý podzim díky odkazu Václava Havla a v režii Nadace Forum 2000 připomíná mezinárodní konference Forum 2000 důležitost demokratických hodnot. Letošní 24. ročník konference se konal v Praze od 12. do 14. října, a to kompletně online, kvůli koronaviru. Zaměřil se na hledání cest k obnově odpovědnosti a solidarity v radikálně se měnícím světě. Kampaň běžela v České televizi, na internetu a v tisku. Ilustrace připravil Vojtěch Velický. Agentura VCCP při tvorbě letošní kampaně čerpala inspiraci převážně v tématech a otázkách, které vzešly z aktuální doby, kdy probíhající pandemie ukazuje, že mezinárodní společenství se zdá být naprosto nepřipravené nalézat společná řešení a přistupovat ke globálním výzvám jednotně. „Děkujeme VCCP za tradičně skvělou spolupráci. Je obdivuhodné, jak dokáží našim – občas trochu spletitým – tématům dát jasnou a srozumitelnou podobu a vtipně je komunikovat veřejnosti. Moc nás vzájemný dialog s nimi baví,“ uvedl Jakub Klepal, výkonný ředitel Nadace Forum 2000.

Angela Merkel v kreslené kampani Fora 2000

Angela Merkel v kreslené kampani Fora 2000

Vladimir Putin v kreslené kampani Fora 2000

Vladimir Putin v kreslené kampani Fora 2000

Si Ťin-pching v kreslené kampani Fora 2000

Si Ťin-pching v kreslené kampani Fora 2000

Donald Trump v kreslené kampani Fora 2000

Donald Trump v kreslené kampani Fora 2000

Iva Hadj MoussaZaujalo mě to na první pohled. Čistá a srozumitelná práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortPutin kradoucí puzzle pobavil. Vlastně relativně vtipné a kreativní s ohledem na produkt.
Pavel Jechort

Vilém RubešLepší než kdyby ukazovali gumáky, víte, takový ty hahahaftipný podoby politiků... oh, wait!
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaKarikatury jak z Dikobrazu v roce 1986, blahé paměti. To je jednoduše skvělá práce. Jen trochu slíbeno víc, než dodáno. Na tom Foru ani Angela, ani Doník, ani Vladimír Vladimírovič nebyli. Tak snad příště.
Petr Laštovka (Geometry)

Michal ŠollerHezky nakreslené.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkVýrazná ilustrace, tiskoviny fungují dobře. Jen u té animace mám pocit, že jednoduchost nebyla záměrem, ale spíš špatně odvedenou prací.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

3. Queens ukázal „streetwear po našem“

Do brandové kampaně Streetwear po našem obchod Queens místo no name modelů z agentury obsadil své oblíbené influencery - zpěvačku Annet X a rappera Karla. „Oblékli jsme je do toho nejlepšího ze streetwearu, protože prémiové kousky nemá cenu šetřit na speciální příležitost, a odvezli na chalupu ukrytou v chráněné krajinné oblasti Kokořínsko. Chtěli jsme ukázat, že ve stylu může být člověk kdekoliv - ve městě, na návsi nebo třeba v lese. Většina z nás tráví vzhledem k okolnostem letošní rok v Česku nebo na Slovensku. A tak hrajeme v kampani hlavně na kontrast typicky domácké atmosféry se stylovými outfity. Dávno už neplatí, že trendy patří jen velkým městům, móda funguje v každém prostředí. Naši trendsetteři se taky bez problémů vyrovnají zahraničním hvězdám,“ říká Igor Petrikovič, brand manažer Queensu. „Hlavní tváře kampaně pak posouvají influencer marketing na nový level - Annet X a Karlo jsou i na světové poměry unikátní, oba našli svůj osobitý styl, tvoří v rodném jazyce a pro naši cílovku jsou uvěřitelní,“ věří Petrikovič. Kampaň cílí na lidi ve věku 18 až 34 let a běží od 1. září do 30. listopadu organicky i sponzorovaně na Instagramu, Facebooku, YouTube a na dalších displejových plochách. V pěti různých outfitech se objevily značky, které v Česku a na Slovensku prodává exkluzivně jenom Queens - například Daily Paper, Fred Perry, Preach, Suicoke nebo Poutnik by Tilak v kombinaci se streetwear klasikou jako Stüssy, Carhartt, Adidas a Soulland. Inspirací byl i osobní styl Annet X a Karla. Jednotlivé looky doplnily autorské šperky značek Nastassia Aleinikava a Bold Studio by Marketa Kratochvilova a rezonují v nich i typické česko-slovenské fashion momenty, jako ponožky v sandálech nebo maskáče na výlet do přírody.

Iva Hadj MoussaV Queens sem tam zakoupím mikinu nebo tenisky, ale úplně nerozumím sdělení, že „hlavní tváře kampaně posouvají influencer marketing na nový level“. No, nevím! Já vidím jenom hezké a stylově vyhastrošené lidi, kteří nepřítomně zírají do kamery. V pozadí stříká zahradní hadice. Kde je nějaký nápad? No, ale asi to tak má být a „mladí to tak chtějí“.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortEeeeeh, myslím, že nevím. Buď je to úplně k ničemu, pokud se tak neoblékáte, nebo těch 15 vteřin beze slova sedí jak prdel na hrnec. Pro mne to první, ale nevylučuju, že pro ty správné lidi varianta B.
Pavel Jechort

Vilém RubešStreetwear, který nenosíme v ulicích, ale na chalupě. Postmoderní ponožky v sandálech. Málo? Přidáme influencery. Už doceňujete, jak moc jsme cool? Ani ne ta značka, ale my, co to děláme.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaJasně. Tohle vypadá jako reklama na obchod s oblečením. Takže se to povedlo, ne? Povedlo.
Petr Laštovka (Geometry)

Michal ŠollerNa co že je to kampaň? Na zahradní nábytek? Na brambory? Přijde mi, že se kampaň snaží být nad věcí a nepůsobit jako normální kampaň, že je až tak moooc nad věcí, že úplně odletěla. Jsem cílovka, ale protagonisty neznám a celé to na mě prostě nefunguje.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkNo... a nemělo by se to jmenovat místo streetwear třeba trailwear? Fotky s chalupou docela fungujou. Ale to video vypada strašně.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

4. Niceboy mění vizuální identitu

Niceboy: It's Your Day

Niceboy: It’s Your Day

Niceboy: It's Your Day

Niceboy: It’s Your Day

Niceboy: It's Your Day

Niceboy: It’s Your Day

Niceboy: It's Your Day

Niceboy: It’s Your Day

Značka Niceboy mění své logo, obaly i komunikaci napříč médii. Spolu s tím, jak od roku 2016 neustále roste a rozšiřuje portfolio svých výrobků, rozhodla se posunout svou vizuální identitu blíž svým zákazníkům. „Naší nejsilnější cílovou skupinou jsou mladí lidé, jejichž svět je plný módy, barev, individuality. Právě takový je nový vizuální styl značky,“ říká marketingový ředitel značky Niceboy Jan Trnka. Novou identitu provází dlouhodobá kampaň, která bude k vidění v outdooru, printu a online. Koncept kampaně pochází z kreativního oddělení značky Niceboy. Kampaň odstartovala guerillová akce: několika pražským sochám se objevila v noci na 2. října na hlavě bezdrátová sluchátka Niceboy. Značka na Instagramu vyzvala své fanoušky, ať si pro ně běží. „Naši fanoušci, pro které je Niceboy lovebrandem, jsou mladí, mají rádi adrenalin, nesnášejí nudu ani stereotyp. Proto by měla být reklama zamířená na ně akční, musí je vtáhnout do hry. Platforma sociální sítě spojená s akcí v reálném světě je pak dokonalým mixem pro dobrou zábavu,“ dodává Trnka.

Kampaňový spot je dynamický a vizuálně výrazný. Propojuje mladé lidi, tanec, jasné barvy a bezdrátovou elektroniku. 

Novým sloganem značky Niceboy je It’s Your Day. „Hledali jsme komunikační koncept a zároveň i claim kampaně, který bude jednoduchý, i v evropském kontextu srozumitelný a vyjádří to, co produkty Niceboy přinášejí: díky nim si uděláte den podle svého. A to bez limitů,“ doplňuje šéf marketingu Trnka.

Nové obaly Niceboy

Nové obaly Niceboy

První produkty uvedla česká značka Niceboy na evropský trh v roce 2016. Od té doby je přítomná v osmi dalších zemích Evropy. Mezi její produkty patří akční kamery, autokamery, různé typy sluchátek, přenosné reproduktory, fitness náramky či gamingové vybavení Oryx. Značka Niceboy je partnerem České fotbalové reprezentace pro roky 2020 a 2021.

Dosavadní logo Niceboy

Dosavadní logo Niceboy

Iva Hadj MoussaVizuály se mi rozhodně líbí mnohem víc než spot - jsou svěží, výrazné, nekomplikované. Video mi bohužel připadá jako urputná snaha hrát si na mladé a cool. Jenže jenom dynamické střihy, tanec na hlavě a jakože odvázaná music to nezachrání, když vám chybí skutečně nosný nápad a něco, čím se skutečně odlišíte od ostatních.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortNač stačily Applu před 20 lety tři barvy, na to má Niceboy fotky. Takhle z rychlíku bych možná jen navrhnul trochu víc říct, co že to za značku vlastně vidíme. Možná vám připadá, že jí zná každý, ale vsadím boty, že je to omyl. A hodinky s designem iWatch mě zrovna neusadí do toho správného vlaku. Může to být klidně třeba e-shop. Jeden z milionu.
Pavel Jechort

Vilém Rubeš„Kampaňový spot je dynamický a vizuálně výrazný. Propojuje mladé lidi, tanec, jasné barvy a bezdrátovou elektroniku.“ A to tak, jako každý druhý spot za posledních 20 let. NKP.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaJá vám teda něco řeknu. Dlouho jsem neslyšel takovou rádiovku, jako od Niceboye. Ta jejich jasná copy „Slucháááátka od Najsbojéééé, sluchááááátka od Najsbojééééé“ mi zní v uších tak intenzivně, že jsem si ty sluchááááátka od Najsbojéééé koupil. A hrajou. Tohle, kamarádi, tohle je proti tomu sešup. Je to barevný, ale takový stejný jako spousta dalších. Ale proti gustu...
Petr Laštovka (Geometry)

Michal ŠollerO Niceboy slyším poprvé a chvíli jsem myslel, že je to reklama na oblečení. Vím, že to má působit hrozně cool. Buď už jsem starej, nebo si pod cool představuji něco jiného.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkReklama je barevná. Guerilla akce, možná bude bavit pár mladých, kteří nemají doma elektroniku, zajímat. Ale proč bych si měl tuhle značku kupovat? Kvůli barvě? Tanečníkům? V čem je to lepší než Sencor?
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

5. Pfizer hrozí rodinou klíšťat

Cílem spolupráce agentury Focus Agency s klientem Pfizer je dlouhodobá mediální podpora očkování proti klíšťové encefalitidě. V aktuální kampani bylo dílčím úkolem agentury ústřední charakteristickou postavu klíštěte v životní velikosti, převzatou ze zahraniční, přizpůsobit českému prostředí. „V rámci kampaně jsme si uvědomili, že kromě klasického PR musíme zapojit i další kanály a motiv klíštěte postupně zapojovat i do online propagace. Zahraniční spot u uživatelů uspěl, nicméně postrádal osobní rovinu, možnost se ztotožnit s typicky českým prostředím. Proto jsme se s klientem shodli na natočení nové série,“ přibližuje Focus Agency strategii. Nový reklamní spot je umístěn do městského parku a připomíná, že klíšťata nejsou jen v lesích nebo na loukách. Hlavními postavami jsou nově čtyři klíšťata symbolizující rodinu. „To, že se nám klíšťata od posledního televizního spotu rozrostla z jednoho na čtyři, odráží reálný stav – klíšťat u nás bohužel stále přibývá,“ vysvětluje záměr Michaela Škopková, account director Focus Agency. „Přiznaně hrané dramatické situace, kdy se klíšťata snaží ‚zaútočit‘ na lidi, podbarvuje veselá hudba. Tato kombinace vytváří silný vizuální dojem a připravuje půdu pro nepřeberné množství humorných situací, které by však v běžné rychlosti záznamu vůbec nevynikly. Proto bylo využito techniky slowmotion. Celý spot je pak natočený tak, aby spojení lidí a klíšťat neevokovalo strach. Z natočených videí jsme připravili různé reklamní formáty pro online i offline reklamu,” dodává.

Iva Hadj MoussaTakhle roztomilé klíšťáky jsem ještě neviděla! Je to fajn, funguje to. Nebála bych se ještě grotesknějších situací. A Stromovka je jako vždy velmi fotogenická.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortLidi v maskách klíšťat honí lidi v maskách důchodců a všichni se smějou a mě se z toho nechce žít. Pokud byl na place někdo, kdo si za práci vzal peníze, pak vás podvedli, lidičky z Pfizeru.
Pavel Jechort

Vilém RubešAni nevysvětlí, ani nepobaví, ani nepostraší. Taková NKP okresního kabel TV formátu.
Vilém Rubeš

Petr LaštovkaAno! Tak se přesně tvářilo to klíště, které jsem ještě minulý týden viděl. To nadšení v očích, ta radost. Nepopsatelná. Tohle je velmi pěkně zachycený insight. Ne. Doteď mě tahle kampaň moc neba, ale tyhle spoty se povedly.
Petr Laštovka (Geometry)

Michal ŠollerTo je tak mile zábavné, až je to kontraproduktivní. Jestli to ve mně mělo vyvolat pocit obav z klíšťat, tak to se úplně nepovedlo. Byla by to ideální kampaň na ochranu pavouků, účastníkům změňte kostýmy a třeba se jich pak lidé nebudou tolik bát.
Michal Šoller (Cognito)

Štěpán KleníkMyslím, že to mohla být klidně i minutová reklama... Je to napínavý, super muzika, skvělé herecké výkony. Akorát ten konec, kdy se klíšťata nedostanou do vlastní obrandovaný tramvaje, je moc krutej.
Štěpán Kleník (Brainz Studios)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, vyplňte rodný list kampaně a spolu s odkazy na spoty či vizuály v dostatečném rozlišení odešlete na ondrej@aust.cz.