Skupina Czech Media Invest investovala do německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media. Formou nákupů na veřejných trzích získala přibližně 4,07% jejích akcií. Šéfem a polovičním majitelem Czech Media Invest se zodpovědností za celkovou strategii je Daniel Křetínský, 40 % drží Patrik Tkáč a 10 % Roman Korbačka. Skupina v Česku vlastní vydavatelství Czech News Center produkující noviny Blesk, Aha! či E15 nebo časopis Reflex, rádia Frekvence 1 či Evropa 2, také tiskárny.
„Jde o první krok v nové strategii, kterou formulovali akcionáři a management Czech Media Invest a která spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech, včetně kotovaných, ve kterých Czech Media Invest spatřuje atraktivní investiční potenciál,“ uvádí skupina v čele s Křetínským.
„Tato investice pro Czech Media Invest přináší i prvek diverzifikace, kdy po výraznějších investicích do oblasti tisku, včetně digitálních aktiv, a vstupu na trh rádií, investuje také do oblasti lineární celoplošné televize, která je spolu s internetem dominantním formátem na reklamním trhu,“ formuluje český mediální koncern, který loni vstoupil do televize Joj Family.
„Naši investici do ProSieben lze charakterizovat jako portfoliovou, jednak s předpokladem dlouhodobosti, a jednak strategickou ve smyslu její role v rámci našeho portfolia. Jsme přesvědčeni, že silné lineární evropské televize, které jsou správně schopny reagovat na vývoj vnějšího prostředí, mají dobrý ekonomický potenciál i do budoucna, a nesdílíme skeptičtější pohled většiny trhu, který se projevil poklesem tržních hodnot řady evropských televizí,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny Czech Media Invest.
“Specificky na ProSieben oceňujeme kromě mimořádně silné značky a silného postavení na německém trhu, který je i v oblasti médií a reklamy nejsilnějším evropským trhem, velmi dobrou schopnost tvorby provozního cash flow, podpořenou závazkem managementu k disciplíně v oblasti akvizic i provozních nákladů. Oceňujeme avizovaný příklon k větší produkci lokálního kontentu i rozvoj digitálních aktiv v oblasti vysílání. Pokud jde o oblast e-commerce, nepovažujeme ji za zcela nezbytnou součást aktiv lineárních televizí, nicméně z pohledu ProSieben se vybudováním tohoto pilíře podařilo vytvořit významnou hodnotu, ze které bude společnost v následujících letech benefitovat,” doplnil Miškovič.