Czech News Center hodlá zaujmout mladé novým webem i s předplatným

Chystaný web pro mladé nazvaný FOMO by měl na adrese heyfomo.cz odstartovat 31. října.

Jedna z variant loga chystaného webu FOMO

Jedna z prezentovaných variant loga chystaného webu FOMO

Mediální dům Czech News Center chystá nový web nazvaný FOMO, což je zkratka z anglického označeno fear of missing out, česky volně přeloženo jako strach, že něco zmeškáme, fenoménu, který přinesly sociální sítě. Vydavatel chce novinkou zaujmout mladé lidi a vytvořit pro ně obsahovou platformu, kterou budou moci její konzumenti také spoluvytvářet. Web, který bude využívat adresu heyfomo.cz, má být v ostré verzi spuštěn 31. října. Na dnešní propagační akci Czech News Center v pražském Máji to řekl Vilém Franěk, který řídí přípravný tým a kromě toho je manažerem marketingu Mall.tv, internetové televize téhož mediálního domu.

Ideální čtenář, jak si ho představují tvůrci nového webu pro mladé

Ideální čtenář, jak si ho představují tvůrci nového webu pro mladé

Franěk zároveň informoval, že vydavatel se bude snažit chystaný prostor pro mladé kultivovat tím, že na něj nenapojí klasický reklamní systém s bannery. „Celé se to bude prodávat napřímo,“ podotkl k obchodnímu modelu. Reklamními formáty tak zahrnou placené články, provize z prodeje produktů z napojených e-shopů (produkty by se měly propagovat přímo ve článcích) či eventy. Pokud se budou na webu objevovat bannery, mělo by jít o několik málo exkluzivních ploch. A novinka počítá také s mikroplatbami od čtenářů za prémiový obsah, ve stylu platforem typu Buy Me a Coffee. „Tendence být ochoten dávat peníze za obsah je u mladých viditelná,“ podotkl šéf projektu Franěk.

O zmíněné ochotě mladých platit za vybraný obsah svědčí i zkušenost čerstvé české platformy HeroHero či výsledek aktuální sondy Nielsen Admosphere pro Médiář. Ta zjistila, že sítě umožňující posílat tvůrcům peníze znají víc mladí než ti starší, respektive že mladí jsou ochotní přispívat oblíbeným tvůrcům, jako jsou youtubeři nebo streameři.

Cílovou skupinou FOMO jsou lidi od 17 do 24 let. Web pro mladé mají připravovat mladí. Šéfredaktorkou bude Karolína Čumriková, mimo jiné sestra experta na sociální sítě a „influencera v důchodu“ Jonáše Čumrika, známého jako Johny Machette. Jako content editor FOMO působí Johana Bázlerová, pozici creative director obsadila Magdalena Čížková.

Podle Čumrikové, které je autorkou konceptu nového webu, má obsahová novinka mladé „inspirovat, vzdělávat a bavit“. Články bude web řadit do kategorií news/politika, fashion, beauty a wellbeing. „Je možné, že přijdeme i s mladší verzí Blesku a rozjedeme superdrbnu pro mladé,“ podotkla šéfredaktorka. „Je možné, že se budeme věnovat i tématům, jako jsou sex, drogy nebo vztahy, a obnovíme dřívější Bravíčko,“ řekla taky.

Jak nový web pro mladé plánuje kategorizovat obsah

Jak nový web pro mladé plánuje kategorizovat obsah

„Pro český a slovenský trh to bude něco unikátního,“ věří šéfredaktorka Čumriková. Podobné weby v Česku nicméně už existují. Jde hlavně o tuzemskou odnož úspěšného slovenského projektu pro mladé Refresher.cz, který také zčásti staví na platbách od čtenářů. Původní Refresher.sk mezi mladými na Slovensku vede, obsah pro mladé kromě něj nabízejí také Interez, Noizz či Brainee, v červnu spuštěný web slovenské divize Mafry.