Czech News Center kupuje dopravní web Bileto

Mediální dům Czech News Center začne provozovat vyhledávač dopravního spojení Bileto. Czech News Center jej prostřednictvím své sesterské firmy Czech Innovation Lab odkoupilo od investiční skupiny Rockaway. Detaily transakce nebyly zveřejněny. Obě její strany přitom spojuje osoba Daniela Křetínského – ten Czech News Center a přidružené mediální firmy vlastní a řídí, v Rockaway je investorem.

Vyhledávač funguje na webu deníku Blesk, který Czech News Center vydává, a běží na platformě, kterou původně vyvinul startup Bileto. Ten patřil do portfolia Rockaway od roku 2013, přičemž vyhledávač zprovoznil o rok později. “Věříme, že zákazníkům dokážeme nabídnout nejlepší službu na trhu, jelikož hledáme podle polohy, adresy nebo názvu cíle. Nemusíte tedy znát názvy zastávek,” řekl provozní ředitel Bileta Adam Raška. Ten ve své pozici zůstane i po prodeji.

Kromě vyhledávání spojení, respektive jízdních řádů představuje Bileto i prodejní a distribuční platformu pro dopravce, neboť u některých nabízí přímo propojení na jejich e-shop pro nákup jízdenky. Dopravci na Biletu budou moci spravovat své jízdní řády, udávat ceny a informace o kapacitě svých spojů. “Bileto je pro nás způsob, jak diverzifikovat příjmy,” uvedl ředitel onlinu Czech News Center Matěj Hušek.

Akvizicí Bileta se Czech News Center řadí k mediálním domům, které provozují vlastní dopravní vyhledávače – Mafra má aplikaci Idos, Seznam.cz před třemi lety koupil aplikaci Pubtran.

V Czech Innovation Lab přitom Czech News Center kromě Bileta rozvíjí řadu interních projektů, které už jsou nasazené v plném provozu nebo v testovací fázi na jeho webech. Jde třeba o behaviorální cílení, transakční modely či messaging.