Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Czech Regio TV nově zastupuje i klienty Atmedia

Kromě regionálních televizí začala firma Aloise Valtra a Ondřeje Nováka prodávat reklamu i na tematicky zaměřených stanicích. Ty dosud zastupovala jen konkurenční Atmedia.

Ondřej Novák. Foto: Vojta Herout

Ondřej Novák. Foto: Vojta Herout

Před dvěma lety založená firma Czech Regio TV původně zastupovala regionální televizní stanice při prodeji národní reklamy, nyní s ní začínají spolupracovat i tuzemské tematické televize. „Kromě regionálních televizních stanic jsme pro rok 2015 navázali spolupráci i s televizemi z portfolia podnikatele Radima Pařízka – jde o stanice Pohoda, Rebel a Retro – a Leoše Pohla – CS Mini, CS Film – a s televizí Šlágr,“ řekl v rozhovoru s Médiářem jednatel společnosti Czech Regio TV Ondřej Novák. Novák, někdejší dlouholetý ředitel výzkumu skupiny mediálních agentur Interpublic, v Czech Regio TV vlastní 10 %, z 90 % firmu ovládá Alois Valtr, zároveň vlastník regionálních televizí JTV a Zak a také předseda Asociace krajských televizí. Pracuje s nimi Lucie Vlčková, která stejně jako Novák působila ve výzkumu sítě Interpublic.

U stanic z portfolia Radima Pařízka a Leoše Pohla zůstává národní prodej reklamy ve spolupráci s  mediálními agenturami a zadavateli primárně pod hlavičkou Atmedia, Czech Regio TV je zastupuje při prodeji reklamy v regionech. Televize Šlágr podnikatele Karla Peterky spolupracuje i na národní úrovni s více subjekty. „Atmedia zůstává naším hlavním partnerem při prodeji reklamy mediálním agenturám. Situace na trhu ovšem vyžaduje, abychom hledali příležitosti také v regionech, například ve spolupráci Czech Regio TV a rozvíjeli další obchodní aktivity zaměřené na speciální projekty,“ uvedl majitel stanic CS Film, CS Mini, Horor Film a Kino Svět Leoš Pohl.

Spoluprací s novými stanicemi Czech Regio TV začíná více konkurovat mediálnímu zastoupení Atmedia, které vlastní přes polskou matku americká skupina AMC. Zaměřuje se právě na prodej televizní reklamy na tematických televizních stanicích. Atmedia přitom letos prochází výraznou změnou portfolia – odešly od ní televizní stanice skupiny Óčko – i personální obměnou. Novou výkonnou ředitelkou Atmedia se letos v lednu po odchodu Petra Majerika stala Michaela Vasilová. Její řízení doplňuje teď nově jmenovaný corporate intelligence director Tomasz Puczkowski, který povede české i maďarské aktivity společnosti. Naopak odchází šéf podpory prodeje Jan Poláček.

K prvním televizím, které Czech Regio TV od roku 2013 zastupovalo, patří zmíněná Jihočeská televize JTV a západočeská Zak, dále moravskoslezská TV Polar, Východočeská televize V1 a středočeská Praha TV, která začala vysílat místo zaniklé stanice Metropol. V roce 2014 se přidaly tři další moravské televize: TVS, která vysílá v okolí Uherského Hradiště a na Zlínsku, brněnská BT-V, vysílající hlavně na Brněnsku a jižní Moravě, a stanice R1 Morava, působící na Olomoucku. Všechny regionální televize postupně vstoupily do terestrického digitálního vysílání v multiplexech 3, 4 a v regionálních sítích. Za této konstelace síť dosahovala k více než 80 % terestricky šířeného signálu. Začátkem roku 2014 se Czech Regio TV dohodlo i na zastupování internetové a satelitní platformy Regionálnítelevize.cz.

Podíl televizních stanic zastupovaných Atmedia na sledovanosti se v prvním čtvrtletí letošního roku pohyboval nad 3 % v obecné skupině diváků starších 15 let. Regionální stanice nejsou měřené, tematické televize, se kterými Czech Regio TV letos nově navázala spolupráci, společně dosahují 2% podílu na sledovanosti.

Novák se začíná věnovat nové asociaci

Ondřej Novák. Foto: Vojta Herout

Ondřej Novák. Foto: Vojta Herout

Ondřej Novák se nyní nově stává výkonným ředitelem vznikající Asociace mediálních agentur (ASMEA), která vzniká na základě mediální sekce Asociace komunikačních agentur (AKA) a bude mít vlastní právní subjektivitu. Kvůli nové funkci zřejmě dojde i ke změně v řízení Czech Regio TV. „Moje úloha v Czech Regio TV se změní a posune se více do polohy konzultantsko-poradenské. Tým se nicméně chystáme dál rozšiřovat, aktuálně máme i dva nové obchodníky pro přímé klienty,“ přiblížil Novák.

V rámci pozice výkonného ředitele ASMEA bude zastupovat mediální agentury i v jednání s mediálními asociacemi včetně Asociace televizních organizací (ATO), a tam by mohl hrozit i případný střet zájmů. „Na půdě ATO jsem jasně deklaroval, že ve chvíli, kdy v konkrétním případě někdo dospěje k pochybnostem, zda nejde o střet zájmů, bude tuto konkrétní věc řešit jiný zástupce ASMEA. Koneckonců vnitřní struktura ASMEA je na podobné případy připravena. Ale nemyslím si, že by to vůbec nastalo,“ podotkl jednatel Czech Regio TV.