CzechCrunch spustil sekci Jobs, první týden vynesla přes sto tisíc

Specializovaný zpravodajský web CzechCrunch, zaměřený na technologie a začínající firmy, spustil sekci s pracovními nabídkami CzechCrunch Jobs. Propojuje tak nabídku a poptávku práce právě v technologických firmách a startupech. Za první týden provozu služba zaznamenala vyšší desítky objednávek, celkový výnos překročil 100.000 Kč. „Momentálně máme 70 prodaných pracovních pozic v cenách od 1.000 Kč do 6.000 Kč za pracovní pozici a evidujeme první zájemce o práci v inzerovaných firmách, kteří s nimi už komunikují. Zájem inzerovat už projevili i velikáni typu Alza.cz nebo Škoda Auto,“ sdělil Aplikačkám Michal Ptáček, který spolu s Václavem Bedřichem CzechCrunch provozuje. Firmy mohou pracovní inzeráty platit i kartou online.

Pracovní portál zaměřený na dynamické odvětví technologií není v Česku novinka. Existuje tu třeba Startupjobs.cz, provozovaná firmou Startupediaze čtvrtiny vlastněná investiční skupinou Miton. CzechCrunch tvrdí, že se liší souvisejícím tematickým obsahem, který navštěvuje nezanedbatelné množství lidí. Pracovní nabídky chce viditelně propagovat právě u článků ve zpravodajské části webu. A zároveň postupně upouštět od klasické bannerové reklamy: „Díky tomu jsme schopni firmám či startupům, které hledají nové posily do týmu, zajistit opravdu velký zásah a viditelnost jejich nabídky. Což nám i pro čtenáře přijde příjemnější než klasická bannerová reklama, od které postupně budeme upouštět.“

„Například šikovných vývojářů je i v Česku velký nedostatek, začaly nás časem samy kontaktovat startupy nebo firmy, které si na CzechCrunchi chtěli koupit inzerci vyloženě za účelem získat nové posily do týmu. Potom, co jsme si ověřili, že tenhle typ inzerce u nás díky cílovce funguje, rozhodli jsme se logicky vytvořit samostatný pracovní portál,“ přiblížil Michal Ptáček. „Pro start a naplnění nabídkami jsme oslovili několik předních českých technologických firem s možností přidat své pracovní nabídky. Tak velký zájem jsme ani nečekali,“ říká. Portál by se měl výhledově rozšířit i pro freelancery a kreativce.