Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

CzechTourism láká cizince na zimu do Česka

Celkem 17 milionů Kč jde do reklamy ve čtyřech sousedních zemích, Dánsku a Nizozemsku.

Billboard CzechTourismu v dánské Kodani

"Sníš o své příští dovolené? Česko na tebe počká." Billboard CzechTourismu v dánské Kodani

Billboard CzechTourismu v dánské Kodani

"Sníš o své příští dovolené? Česko na tebe počká." Billboard CzechTourismu v dánské Kodani

Státní agentura CzechTourism má na podporu tuzemských zimních středisek v zahraničí připraveno 17 milionů Kč. Kampaň má pomoci i příjezdům do lázní a měst na advent. Zaměří se na sousední trhy, na Dánsko a na Nizozemsko. Novinek se dočká web Kudyznudy.cz a jeho část zaměřená právě na hory. Tam přibude sněhové zpravodajství, ceny skipasů nebo tipy, kam vyrazit na běžky či brusle. Na virtuální tiskové konferenci to ve středu řekl ředitel CzechTourism Jan Herget.

Pro Slovensko, Německo, Polsko a Rakousko chystá CzechTourism online kampaň na sociálních sítích a na zpravodajských a cestovatelských webech. Na propagaci skiareálů na okolních trzích je připraveno osm milionů, kampaň bude odkazovat na webovou stránku VisitCzechRepublic.com.

Na podporu v Dánsku a Nizozemsku má CzechTourism vyhrazeno devět milionů. Kampaň tam bude oslovovat potenciální návštěvníky v televizním vysílání i v rádiu, na internetu i venku na billboardech. „V Dánsku jsme už propagaci Česka jako ideální zimní destinace zahájili billboardovou kampaní v kodaňském metru a na vlakových nástupištích. Billboardy bychom v druhé polovině října měli oslovit asi 3,5 milionu Dánů,“ doplnil Herget.

„Dovolenou na horách plánují Dánové už na začátku podzimu. To potvrzují také informace od tour operátorů, kteří už začátkem září hlásili rezervace lyžařských pobytů pro nadcházející sezónu. Na billboardovou kampaň navážeme na přelomu roku marketingovými aktivitami v onlinu, ať už prostřednictvím sociálních médií nebo formou image kampaní,“ upřesňuje Lucie Vallin, ředitelka skandinávské divize CzechTourismu.

České hory patří i kvůli dojezdové vzdálenosti mezi oblíbené destinace Dánů, především v únoru během jarních prázdnin. Po Německu, Polsku, Slovensku a Nizozemsku je tak Dánsko trhem, odkud v zimních měsících přijíždí do Česka nejvíce turistů trávit svou lyžařskou dovolenou.

Cizinci na českých horách tvoří podle ředitele Asociace horských středisek ČR (AHS) Libora Knota 15 až 20 % návštěvníků v závislosti na lokalitě a období. Většina z nich míří do Krkonoš, oblíbená je také Šumava. Loni do Krkonoš v prvním čtvrtletí přijelo 125.000 turistů ze zahraničí, což bylo 33 % ze všech návštěvníků. Oproti předchozímu roku se jejich počet mírně zvýšil. Uplynulá zimní sezona v horských střediscích v Česku byla co do návštěvnosti podle AHS nejslabší za posledních šest let. Provozovatelům skiareálů nepřálo počasí, teploty byly nadprůměrně vysoké a kvůli koronaviru museli sezonu předčasně ukončit. Ve srovnání s tou předchozí byla o 24 dnů kratší.

Letní návštěvnost v horských střediscích v posledních letech rostla zhruba o 5 %. Letos o prázdninách návštěvnost českých hor vzrostla meziročně v průměru o 15 %. Běžně ale trvá od května do října a kvůli koronaviru a souvisejícím opatřením byla podle AHS podprůměrná.

Ředitel AHS Knot očekává, že teď v zimě bude přeshraniční pohyb, byť třeba s negativním testem na covid-19, možný. Čeští návštěvníci podle něj mohou případný výpadek cizinců částečně zaplnit, nedá se ale počítat s tím, že by je zcela nahradili, řekl.