Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism v letošním roce utratí na mediální propagaci Česka jako turistické destinace 250 milionů korun, což je přibližně o 20 procent méně než v roce 2010. Novinářům to dnes řekl Marek Mráz, ředitel Odboru strategie a marketingové komunikace CzechTourismu. Centrála se letos chce zaměřit na přilákání hostů z nových zemí, mladé lidi a studenty.
„Nezáleží jen na počtu návštěvníků, pro nás je důležitá i kvalita těchto návštěvníků,“ řekl Mráz. Podle něj je potřeba, aby Česko přestalo platit jako levná turistická destinace, ale země která má vysokou hodnotu. Česko by se mělo v budoucnu profilovat jako klidná destinace plná kulturních památek, která je vhodná především pro poznávací zájezdy.
Mezi nové trhy, které chce agentura v letošním roce oslovit, patří například Čína, Indie, Izrael a Blízký východ. Toto jsou podle CzechTourismu země, jejichž obyvatelé začínají hodně cestovat a objevují Českou republiku. Agentura by ráda na dovolenou do země přivedla mladé lidi, kterým chce Česko prezentovat jako živou a zajímavou destinaci. Za tímto účelem plánuje rozsáhlé marketingové kampaně mezi významnými univerzitními městy v Evropě.
Novinkou v letošním roce podle Mráze má být i změna loga agentury. Zatím není jasné, jaký motiv nahradí dosud používanou českou vlaječku. Měla by být ale nahrazena zajímavějším obrázkovým symbolem, který bude víc lákat a provokovat, uvedl Mráz.