Agentura CzechTourism po půl roce přestala v zahraniční propagaci Česka jako turistického cíle používat logo Czech Republike od studia Marvil. Značku si vybrala loni ve veřejné soutěži, po první vlně kampaně se ale prý přestala partnerům CzechTourismu líbit. „Logo jsme eliminovali, nevyšlo dobře v průzkumech,“ řekl Médiáři ředitel strategie a marketingu CzechTourismu Marek Mráz na dnešní tiskové konferenci agentury.
Výzkum se podle něj skládal z reakcí partnerů turistické centrály a ministerstva pro místní rozvoj, které je zřizovatelem CzechTourismu. „Klíčový hluboký průzkum uživatelů jsme nedělali,“ podotkl Mráz.
Jak doplnil, první vlna využití značky doběhla letos v červenci, a to v tisku, na internetu a na venkovních nosičích. Czech Republike se možná v budoucnu použije, výhradně ale na internetu „zejména pro cílovou skupinu mladých, kteří se pohybují na sociálních sítích“.
Místo původního novotvaru se nyní v propagačních materiálech používá mírně upravené sousloví, anglické Czech Republic. To je doplněné o anglickou verzi sloganu Země příběhů, tedy Land of Stories. Česko - země příběhů je aktuálně spuštěná kampaň od Ogilvy & Mather, jíž chce agentura zvýšit zájem Čechů o tuzemská místa pro dovolenou.
Za nový styl včetně loga loni CzechTourism zaplatil 2,5 milionu Kč, nynější úprava podle Mráze nestála nic navíc.
Komunikační kampaň na podporu domácího cestovního ruchu připravuje Ogilvy pro CzechTourism na základě tendru, který vyhrála letos v září. Ke slovu přijde kompletní škála nadlinkových a podlinkových komunikačních aktivit - tisková a televizní kampaň, rozhlasové spoty, internetová kampaň, public a media relations, propagační zážitkové akce či directmarketingové aktivity a výroba propagačních předmětů.
Czech Republike byla turistická značka Česka určená pro propagaci země v zahraničí. CzechTourism chtěl díky ní působit emocionálněji, jeho šéf Rostislav Vondruška přitom loni říkal, že životnost značky v turismu je pět až šest let. „Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání,“ prohlásil loni Vondruška. „Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost,“ podotýkal tehdy Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP.
Příklady použití značky Czech Republike