
Turisté mohou s aplikací navštívit nejatraktivnější české filmové lokace
Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism si na realizaci kampaně propagující filmový turismus zvolila kreativní digitální agenturu Brainz. Kampaň, která vychází z konceptu agentury Loosers, má odstartovat příští týden a poběží až do září. Cílí na Česko, Německo, Polsko, Rakousko a Slovensko. Mezi její hlavní taháky patří mobilní aplikace, jež má umožnit prolínat filmovou fikci s reálnými prožitky z cestování.
Rozpočet kampaně dělá 6,09 milionu Kč, financována je ze strukturálních fondů Evropské unie a státního rozpočtu České republiky. Z 85 % poběží v digitálních a mobilních médiích, doplněných kinoreklamou.

Speciální aplikace ukáže filmové scény přímo na daném místě
Brainz bude při realizaci kampaně rozpracovávat marketingovou strategii Česko. Země jako z filmu. Strategii včetně jejího názvu navrhla agentura Loosers. Z dílny Loosers pochází také vizuální styl kampaně, mediální strategie a první návrhy propagované webové a mobilní aplikace Czech Film Trips, vytvořené pro Android a iOS. Web i mobilní aplikace by měly být spuštěny spolu se startem kampaně příští pondělí. „Naším zadáním bylo představit Česko netradičním způsobem jako turistickou destinaci, v níž se na mnoha místech natáčela řada českých a zahraničních filmů,“ uvádí Jakub Kesl, Chief Project Manager Loosers.

Mobilní aplikace umožní propojit filmový zážitek s realitou
„Navštivte natáčecí místa 50 filmů“
CzechTourism vybral pro aplikaci celkem 50 hraných filmů, které lze využít v destinačním marketingu Česka, získal k nim autorská práva, a vytvořil filmové trasy, které jsou tematicky rozřazené do šesti žánrových kategorií. Na každé trase se kromě filmových míst nacházejí i přírodní, historické nebo kulturní zajímavosti. To vše by se mělo vejít do zmíněné aplikace Czech Film Trips. „S její pomocí mohou čeští i zahraniční turisté zažít na jednotlivých místech mnohem víc emocí a porovnat realitu konkrétní destinace s filmovou fikcí,“ řekl Médiáři hlavní projektový manažer CzechTourismu pro filmový turismus Jiří Dužár. Uživatelé aplikace budou moci například znovu sledovat výstup Tomáše Holého a Františka Němce na Dračí zub, Magdalénu Vašáryovou s Jaromírem Hanzlíkem lezoucí na komín Postřižínského pivovaru a Libuši Šafránkovou v roli Popelky na hradě Švihov. Zahraniční návštěvníci si přijdou například na Toma Hulce coby filmového Amadea, který je bude zvát k prohlídce Prahy a Kroměříže.

Lákadlem pro zahraniční turisty má být Tom Hulce a jeho Amadeus
Spoléhají na digitál
Mediální strategie kampaně počítá podle Dužára především s výkonnostní reklamou, jejímž cílem je přivést co nejvíc lidí na web projektu a docílit co největšího počtu stažení aplikace. Proto počítá především s digitálními médii, doplněnými v omezené míře pouze kinoreklamou. Naplánována je přes celé léto až do září.

Mezi filmovými místy se objeví i pivovar, který si zahrál v Postřižinách
Agentura Brainz existuje na českém trhu přes deset let a specializuje se především na internetový a mobilní marketing. Její sesterskou společností je agentura Brainzmobile, která se zaměřuje na tvorbu multimediálních konceptů pro mobilní zařízení.
Agentura Loosers, která navrhla celou strategii kampaně, připravuje v současnosti pro CzechTourism další projekt, kterým je další série televizních a rozhlasových spotů na téma Česko - země příběhů.