Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

CzechTourism si na mobilní aplikaci vzal Brainz

Česká centrála cestovního ruchu spustí kampaň na mobilní aplikaci, která umožní prolínat zážitky z cestování po Česku s filmovými záběry, které se točily v daných místech.

Turisté mohou s aplikací navštívit nejatraktivnější české filmové lokace

Turisté mohou s aplikací navštívit nejatraktivnější české filmové lokace

Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism si na realizaci kampaně propagující filmový turismus zvolila kreativní digitální agenturu Brainz. Kampaň, která vychází z konceptu agentury Loosers, má odstartovat příští týden a poběží až do září. Cílí na Česko, Německo, Polsko, Rakousko a Slovensko. Mezi její hlavní taháky patří mobilní aplikace, jež má umožnit prolínat filmovou fikci s reálnými prožitky z cestování.

Rozpočet kampaně dělá 6,09 milionu Kč, financována je ze strukturálních fondů Evropské unie a státního rozpočtu České republiky. Z 85 % poběží v digitálních a mobilních médiích, doplněných kinoreklamou. 

Speciální aplikace ukáže filmové scény přímo na daném místě

Speciální aplikace ukáže filmové scény přímo na daném místě

Brainz bude při realizaci kampaně rozpracovávat marketingovou strategii Česko. Země jako z filmu. Strategii včetně jejího názvu navrhla agentura Loosers. Z dílny Loosers pochází také vizuální styl kampaně, mediální strategie a první návrhy propagované webové a mobilní aplikace Czech Film Trips, vytvořené pro Android a iOS. Web i mobilní aplikace by měly být spuštěny spolu se startem kampaně příští pondělí. „Naším zadáním bylo představit Česko netradičním způsobem jako turistickou destinaci, v níž se na mnoha místech natáčela řada  českých a zahraničních filmů,“ uvádí Jakub Kesl, Chief Project Manager Loosers. 

Mobilní aplikace umožní propojit filmový zážitek s realitou

Mobilní aplikace umožní propojit filmový zážitek s realitou

„Navštivte natáčecí místa 50 filmů“

CzechTourism vybral pro aplikaci celkem 50 hraných filmů, které lze využít v destinačním marketingu Česka, získal k nim autorská práva, a vytvořil filmové trasy, které jsou tematicky rozřazené do šesti žánrových kategorií. Na každé trase se kromě filmových míst nacházejí i přírodní, historické nebo kulturní zajímavosti. To vše by se mělo vejít do zmíněné aplikace Czech Film Trips. „S její pomocí mohou čeští i zahraniční turisté zažít na jednotlivých místech mnohem víc emocí a porovnat realitu konkrétní destinace s filmovou fikcí,“ řekl Médiáři hlavní projektový manažer CzechTourismu pro filmový turismus Jiří Dužár. Uživatelé aplikace budou moci například znovu sledovat výstup Tomáše Holého a Františka Němce na Dračí zub, Magdalénu Vašáryovou s Jaromírem Hanzlíkem lezoucí na komín Postřižínského pivovaru a Libuši Šafránkovou v roli Popelky na hradě Švihov. Zahraniční návštěvníci si přijdou například na Toma Hulce coby filmového Amadea, který je bude zvát k prohlídce Prahy a Kroměříže.

Lákadlem pro zahraniční turisty má být Tom Hulce a jeho Amadeus

Lákadlem pro zahraniční turisty má být Tom Hulce a jeho Amadeus

Spoléhají na digitál

Mediální strategie kampaně počítá podle Dužára především s výkonnostní reklamou, jejímž cílem je přivést co nejvíc lidí na web projektu a docílit co největšího počtu stažení aplikace. Proto počítá především s digitálními médii, doplněnými v omezené míře pouze kinoreklamou. Naplánována je přes celé léto až do září.

Mezi filmovými místy se objeví i pivovar, který si zahrál v Postřižinách

Mezi filmovými místy se objeví i pivovar, který si zahrál v Postřižinách

Agentura Brainz existuje na českém trhu přes deset let a specializuje se především na internetový a mobilní marketing. Její sesterskou společností je agentura Brainzmobile, která se zaměřuje na tvorbu multimediálních konceptů pro mobilní zařízení.

Agentura Loosers, která navrhla celou strategii kampaně, připravuje v současnosti pro CzechTourism další projekt, kterým je další série televizních a rozhlasových spotů na téma Česko – země příběhů.