ADC Czech Creative Awards chystají 30. ročník, bude až příští rok na jaře

Po dvou „podzimních“ ročnících se vyhlašování Louskáčků vrátí do tradičního termínu.

Louskáček jako trofej ADC Awards. Foto: Jana Baerová

Louskáček jako trofej ADC Awards. Foto: Jana Baerová

Jubilejní třicáté udělování cen pro nejkreativnější české reklamy se bude konat až na jaře 2023. Oznámil to pořádající Art Directors Club. Předchozí dva ročníky 2020 a 2021 byly kvůli covidu přeloženy na podzim, napřesrok se tak vrátí do tradičního termínu. Příští Louskáčky tedy budou opět uděleny za práce vzniklé během jednoho a půl roku, avizuje ADC. Organizátoři věří, že se výjimečně delší soutěžní období stejně jako loni projeví ve větší kvalitě a konkurenci přihlášek. 

„Je několik důvodů, proč to tak udělat. Jedním z nich byla problematická časová návaznost na ADC*E Awards, kde posunem na původní termín zajistíme českým vítězům víc času na registraci. No a získat půlroku navíc na organizace 30. ročníku se určitě hodí,“ říká předseda ADC Czech Republic David Suda. K dalším důvodům řadí problematickou organizaci zasedání poroty i samotného předávání během začínající podzimní vlny koronaviru, i čistě organizační problémy, kdy při přípravách na podzimní termín se ADC i přihlašující agentury musely kromě obvyklého stresu navíc vypořádávat i s letními dovolenými.

„Určitě se chceme podívat na soutěžní kategorie, protože aktuálně se spousta té nejzajímavější reklamy odehrává v nových formátech a prostředích. Chceme také vyřešit některé technické věci ohledně přihlašování a hlavně chceme připravit celý třicátý ročník tak, aby skutečně bylo co slavit,“ doplňuje Suda.