Největší komunikační skupina světa WPP se do konce letoška zbaví jednorázových plastů - brček, kelímků, příborů, lahví. Po celém světě se to dotkne víc než 3.000 kanceláří agentur WPP. V nich navíc ulehčí recyklaci. Se začátkem letošního festivalu v Cannes to oznámil šéf skupiny Mark Read.

Další online byznys Mafry: vrací část peněz za nákupy na slevomatech a e-shopech

Vratnepneize.cz

Vratnepneize.cz

Mediální skupina Mafra, vydavatel MF Dnes či Lidových novin, se pustila do další obchodní aktivity na internetu, tzv. cashbacku - v rámci webu Vratnépeníze.cz vrací část peněz za nákupy na slevových serverch a e-shopech jako Pepa.cz, Mall.cz či Proton.cz. Službu provozuje dceřiná společnost Mafry Retail Info, kterou vydavatelství koupilo loni v prosinci.

„Jedná se o jakýsi nový standard nakupování, kdy registrovaný uživatel cashbacku přejde do e-shopu přes speciální odkaz a ten mu do dvou dnů vrátí část peněz z hodnoty nákupu. Tato vrácená suma se pohybuje od 2 do 13 %. Trh slevových portálů je v současnosti přesycený a tak se mnozí snaží jít nad rámec tohoto standardu nakupování,“ oznámila Mafra.

„Pochopitelně se jedná o krátkodobou kampaň, protože tím obchodník obětuje výraznou část svého zisku výměnou za zvýšení obratu a nalákání nových zákazníků,“ připomněla firma. Mafra nejprve lákala na takto zlevněné nákupy pobytů ze slevového serveru Pepa.cz, později nabídla také třeba sortiment výrobce obuvi Baťa nebo elektroniku.

Mafra se snaží prodávat publiku svých novin a webů více cestami. Letos v červenci spustila vlastní e-shop Modissimo, chystá jeho odnož spojenou s hudební televizí Óčko. V květnu ve spolupráci s T-Mobile uvedla předplacenou kartu Mobil.cz, v únoru srovnávací portál Finmarket.cz.