Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Dark Side a McCann zlatí v IMC European Awards

Nejvíc trofejí z českých agentur si z výročních marketingových cen odnáší Momentum.

Všichni čeští vítězové letošních IMC European Awards. Předávalo se tradičně na žižkovské televizní věži. Foto: David Bruner

Všichni čeští vítězové letošních IMC European Awards. Předávalo se tradičně na žižkovské televizní věži. Foto: David Bruner

Tým Dark Side se raduje

Tým Dark Side se raduje. Foto: David Bruner

Vodafone a McCann se radují

Vodafone a McCann oslavují. Foto: David Bruner

Celkem 17 cen braly české agentury na letošních IMC European Awards, evropské soutěže aktivačních kampaní, kterou organizuje Integrated Marketing Communications Council (IMCC) při Evropské asociaci komunikačních agentur (EACA). Letos byly české agentury se dvěma zlatými, šesti stříbrnými a devíti bronzovými cenami stejně úspěšné jako vítězné Irsko, měřeno počtem trofejí. Irsku ale kromě 17 cen náleží i Grand Prix. Dál bodovaly Itálie (9 cen), Španělsko a Belgie (6), Velká Británie (5) a Německo (2). Celkově tak v evropském finále bylo uděleno 62 cen, které si rozdělilo 29 agentur ze sedmi zemí.

České agentury v IMC European Awards 2018

pořadí agentura kampaň klient značka
Brand-building
1 McCann Prague Vodafone Abbey Road activation Vodafone Czech Republic Vodafone
2 McCann Prague Priceless Prague_launch on social networks Mastercard Europe Mastercard
Branded Content
2 McCann Prague Vodafone Abbey Road activation Vodafone Czech Republic Vodafone
2 McCann Prague Priceless Prague_launch on social networks Mastercard Europe Mastercard
Cause, Charity/Non-profit Marketing or Social
2 Dark Side The Bell Václav Nadace Charty 77 The Bell Václav
3 Momentum Raffaello against Loneliness Ferrero Česká Raffaello
3 Wunderman Living memories sell better CK Fischer CK Fischer
Direct 1:1
2 Momentum Raffaello against Loneliness Ferrero Česká Raffaello
3 Wunderman Living memories sell better CK Fischer CK Fischer
Innovative Idea or Concept
2 Geometry Global Thousands of Winners Run Tour Run Tour
Integrated Communication
3 Garp Integrated Toilet activism Unilever Domestos
3 Momentum Raffaello against Loneliness Ferrero Česká Raffaello
Product Launch/Relaunch/Trial campaigns
3 Momentum How Czechs started buying quality food Státní zemědělský a intervenční fond Klasa a ostatní značky kvalitních potravin
  Wunderman Nuance Dr. Max Nuance
Retail or Trade Marketing - Dealer / Salesforce
2 Momentum How Czechs started buying quality food Státní zemědělský a intervenční fond Klasa a ostatní značky kvalitních potravin
3 Momentum Packaging does sell Ferrero Česká Kinder Chocolate
Small budget campaign
1 Dark Side The Bell Václav Nadace Charty 77 The Bell Václav
3 Geometry Global Thousands of Winners Run Tour Run Tour

Do evropského klání se z Česka mohly dostat jen ty agentury, které bodovaly v národním předkole začátkem letošního června. Vybírala je mezinárodní porota z řady zemí, každý z porotců hodnotil jen práce mimo svou zemi. Z Česka bylo nakonec oceněno šest agentur. O dvě zlatá ocenění se postaraly agentury Dark Side s kampaní Zvon Václav pro Nadaci Charty 77 a McCann Prague za kampaň Abbey Road pro Vodafone.

Stříbro či bronz získaly agentury Wunderman, Garp Integrated a Geometry Global a Momentum Czech Republic. Právě Momentum je agenturou letošního ročníku, dostala totiž nejvíc českých cen, šest - čtyři za kampaně pro Ferrero, dvě za tu pro Státní zemědělský a intervenční fond.

Pořadí zemí v IMC European Awards 2018

země zlato stříbro bronz celkem
Irsko 4 6 7 17 + Grand Prix
Itálie 3 5 1 9
Belgie 3 2 1 6
Česko 2 6 9 17
Španělsko 2 4 0 6
Velká Británie 0 5 0 5
Německo 0 0 2 2

“Vedle komerčních kampaní jsem byl vždy zastáncem kampaní s pozitivním sociálním dopadem a vidět, že tyto jsou uznávány a odměňovány odborníky z oboru, je velmi uspokojivé,” podotkl Ondřej Gottwald z agentury Garp Integrated, zároveň předseda pořádající IMCC. Letošní ročník cen IMC European Awards proběhl s novou ředitelkou Renate Vogt. Vyhlášení výsledků dalšího českého kola soutěže se v roce 2019 plánuje tradičně na červen.

Fotoreportáž Davida Brunera