Celkem 17 cen braly české agentury na letošních IMC European Awards, evropské soutěže aktivačních kampaní, kterou organizuje Integrated Marketing Communications Council (IMCC) při Evropské asociaci komunikačních agentur (EACA). Letos byly české agentury se dvěma zlatými, šesti stříbrnými a devíti bronzovými cenami stejně úspěšné jako vítězné Irsko, měřeno počtem trofejí. Irsku ale kromě 17 cen náleží i Grand Prix. Dál bodovaly Itálie (9 cen), Španělsko a Belgie (6), Velká Británie (5) a Německo (2). Celkově tak v evropském finále bylo uděleno 62 cen, které si rozdělilo 29 agentur ze sedmi zemí.
České agentury v IMC European Awards 2018
pořadí | agentura | kampaň | klient | značka |
Brand-building | ||||
1 | McCann Prague | Vodafone Abbey Road activation | Vodafone Czech Republic | Vodafone |
2 | McCann Prague | Priceless Prague_launch on social networks | Mastercard Europe | Mastercard |
Branded Content | ||||
2 | McCann Prague | Vodafone Abbey Road activation | Vodafone Czech Republic | Vodafone |
2 | McCann Prague | Priceless Prague_launch on social networks | Mastercard Europe | Mastercard |
Cause, Charity/Non-profit Marketing or Social | ||||
2 | Dark Side | The Bell Václav | Nadace Charty 77 | The Bell Václav |
3 | Momentum | Raffaello against Loneliness | Ferrero Česká | Raffaello |
3 | Wunderman | Living memories sell better | CK Fischer | CK Fischer |
Direct 1:1 | ||||
2 | Momentum | Raffaello against Loneliness | Ferrero Česká | Raffaello |
3 | Wunderman | Living memories sell better | CK Fischer | CK Fischer |
Innovative Idea or Concept | ||||
2 | Geometry Global | Thousands of Winners | Run Tour | Run Tour |
Integrated Communication | ||||
3 | Garp Integrated | Toilet activism | Unilever | Domestos |
3 | Momentum | Raffaello against Loneliness | Ferrero Česká | Raffaello |
Product Launch/Relaunch/Trial campaigns | ||||
3 | Momentum | How Czechs started buying quality food | Státní zemědělský a intervenční fond | Klasa a ostatní značky kvalitních potravin |
Wunderman | Nuance | Dr. Max | Nuance | |
Retail or Trade Marketing - Dealer / Salesforce | ||||
2 | Momentum | How Czechs started buying quality food | Státní zemědělský a intervenční fond | Klasa a ostatní značky kvalitních potravin |
3 | Momentum | Packaging does sell | Ferrero Česká | Kinder Chocolate |
Small budget campaign | ||||
1 | Dark Side | The Bell Václav | Nadace Charty 77 | The Bell Václav |
3 | Geometry Global | Thousands of Winners | Run Tour | Run Tour |
Do evropského klání se z Česka mohly dostat jen ty agentury, které bodovaly v národním předkole začátkem letošního června. Vybírala je mezinárodní porota z řady zemí, každý z porotců hodnotil jen práce mimo svou zemi. Z Česka bylo nakonec oceněno šest agentur. O dvě zlatá ocenění se postaraly agentury Dark Side s kampaní Zvon Václav pro Nadaci Charty 77 a McCann Prague za kampaň Abbey Road pro Vodafone.
Stříbro či bronz získaly agentury Wunderman, Garp Integrated a Geometry Global a Momentum Czech Republic. Právě Momentum je agenturou letošního ročníku, dostala totiž nejvíc českých cen, šest - čtyři za kampaně pro Ferrero, dvě za tu pro Státní zemědělský a intervenční fond.
Pořadí zemí v IMC European Awards 2018
země | zlato | stříbro | bronz | celkem |
Irsko | 4 | 6 | 7 | 17 + Grand Prix |
Itálie | 3 | 5 | 1 | 9 |
Belgie | 3 | 2 | 1 | 6 |
Česko | 2 | 6 | 9 | 17 |
Španělsko | 2 | 4 | 0 | 6 |
Velká Británie | 0 | 5 | 0 | 5 |
Německo | 0 | 0 | 2 | 2 |
“Vedle komerčních kampaní jsem byl vždy zastáncem kampaní s pozitivním sociálním dopadem a vidět, že tyto jsou uznávány a odměňovány odborníky z oboru, je velmi uspokojivé,” podotkl Ondřej Gottwald z agentury Garp Integrated, zároveň předseda pořádající IMCC. Letošní ročník cen IMC European Awards proběhl s novou ředitelkou Renate Vogt. Vyhlášení výsledků dalšího českého kola soutěže se v roce 2019 plánuje tradičně na červen.
Fotoreportáž Davida Brunera