Každý pátek ráno bude Médiář nově vydávat srovnání cen obchodních řetězců při nákupu dvacítky rychloobrátkových výrobků, které se nejčastěji objevují v nákupním vozíku během běžného rodinného nákupu. Datový přehled připravuje Global Marketing, partnerská společnost Médiáře.
Zobrazit aktuální ceny ze spotřebního koše
Spotřební koš porovnává pravidelně každý týden aktuální ceny ve velkých obchodních řetězcích Albert, Billa, Globus, Kaufland a Tesco. Srovnání proto nezachycuje diskonty jako Lidl nebo Penny Market nebo menší obchody. Cílem projektu je ukázat, kde se v daném týdnu jaký výrobek prodává nejlevněji, a zohledňuje i akční slevy z aktuálních týdenních letáků.
Projekt běží přibližně šest týdnů, proto Global Marketing začíná pracovat také na sledování cenového vývoje jednotlivých výrobků v obchodech. Kromě pravidelného monitoringu navíc připravuje obměnu v podobě tzv. sezónních spotřebních košů, které budou sledovat cenové rozdíly v době speciálních sezónních nákupních příležitostí (sezóna grilování, začátek školního roku, Mikuláš, Vánoce, Silvestr, Velikonoce, případně další ad-hoc přehledy).