David Lhota, v letech 2006 až 2012 šéf české pobočky mediální agentury GroupM z nadnárodní skupiny WPP, změní letos své manažerské zařazení v mezinárodních strukturách tohoto britského komunikačního koncernu. Začátkem jara odejde z dosavadní pozice, vezme si půlroční tvůrčí volno a na podzim se vrátí. Nadále pak bude dohlížet na byznys ve střední a východní Evropě.
„Doposud jsem zastával funkci generálního ředitele (CEO) GroupM pro region střední a východní Evropy, Belgii a Afriku. Z této pozice na konci února odcházím. Zůstávám však nadále ve struktuře WPP. Po šestiměsíčním ‚sabbaticlu‘ nastupuji na začátku října do nově vytvořené pozici country manažera WPP pro střední a východní Evropu,“ sdělil na dotaz Médiáře Lhota. Bývalí kolegové se s ním v těchto dnech, pár týdnů předtím, než si vezme volno, loučí vzkazem na billboardu v centru Prahy.
„Z pohledu České republiky k žádné zásadní změně nedochází. Generálním ředitelem GroupM Česká republika je už víc než rok Jiří Svoboda,“ připomněl Lhota. Pod GroupM, respektive WPP v Česku patří mediální agentury MediaCom, Mediaedge:cia, Mindshare a Maxus. Jde o největší tuzemské seskupení pro nákup mediálního prostoru, síly na českém trhu se ale mohou brzy zásadně změnit.
Lhota, jak přiblížil, má přitom být v nové funkci „odpovědný za to, abychom pro naše klienty ‚vytěžili‘ maximum ze služeb, které nabízí všechny agentury WPP, a to zejména napříč všemi disciplínami. To platí nejenom pro klienty stávající, ale také pro ‚nový byznys‘. Moje odpovědnost dále bude zahrnovat akvizice a investice do společností, které potenciálně rozšíří nebo vylepší naše služby“.
„V neposlední řadě bude mým úkolem zajistit, abychom měli v našich řadách ty nejlepší z odborníků, kteří se na všech trzích nachází. Vše samozřejmě v úzké spolupráci s řediteli všech agentur WPP působících na konkrétním trhu,“ dodal doplnil David Lhota.