V reakci na kritizovaný inzerát na očkování proti covidu, který minulý týden v médiích publikovalo ministerstvo zdravotnictví, zveřejnila kreativní agentura DDB Prague sedm svých konceptů možné kampaně. „Díky nim může vláda komunikovat národu problematiku očkování na profesionální úrovni, a zároveň lidsky,“ argumentují tvůrci návrhů. „I my jako všichni vnímáme vážnost aktuální situace, a tak jsme se rozhodli přijít s řešením, jak pomoct motivovat lidi k očkování a společnému poražení pandemie,” vysvětluje šéf agentury Darko Silajdžić. DDB reaguje na výzvu agentury McShakespeare. Ta tento týden zveřejnila své návrhy a vyzvala další profesionální tvůrce, aby publikovali své nápady. „Chceme ukázat ministerským úředníkům, že existuje celá řada lepších způsobů, jak kampaň uchopit, než byl ten z minulého týdne,” řekl David Shorf, spolumajitel McShakespeare.

Kritizovaný inzerát ministerstva zdravotnictví v denním tisku
Každý ze sedmi kampaňových konceptů od DDB na problematiku nahlíží z jiného úhlu. Všechny přitom staví hlavně na emocích. „Věříme v sílu emocí, z čehož jsme při vytváření kampaní vycházeli. Jsme přesvědčeni o tom, že lidskost a soucit jsou tím nejlepším způsobem, jak se všichni společně vrátíme k normálnímu životu,” dodává šéf DDB Darko Silajdžić. Agentura se v nejbližších dnech bude snažit spojit s příslušnými orgány a nabídnout jim svoje návrhy zdarma. V případě zájmu ze strany státu je agentura připravena návrhy dál rozpracovat do formy plnohodnotné kampaně, rovněž grátis, bez nároku na honorář.
Téma očkování stát nechce
Ministerstvo zdravotnictví včera zveřejnilo zadávací dokumentaci kampaně proti covidu, za kterou chce stát zaplatit 38 milionů Kč a která má být vidět od půlky ledna do konce února. Téma očkování přitom mezi desítkou hlavních motivů kampaně není, ačkoli svépomocný inzerát z dílny ministerských úředníků byl právě o efektivitě vakcinace. Zadání zakázky resort zveřejnil ve středu 16. prosince a na její vypracování nedal ani týden - zájemci mají možnost se hlásit do pondělí 21. prosince.
Šibeniční termín i samotné zadání kampaně vzápětí kritizovala řada seniorních odborníků. „[Ministr zdravotnictví] Blatný vypsal výběrko na covid komunikaci. Výběrová kritéria jsou: 30 % cena, 35 % mediamix, 35 % vizuál manuál. Rozumí tomu někdo?“ táže se veřejně matador oboru Josef Havelka. „Je to naprosto amatérsky vypsané. Pletou si pojmy, jako je mediamix a spot. Není tam žádný minimální požadovaný výkon, ale pouze celková cena,“ citoval oborový titul Marketing & Media Ondřeje Obluka, šéfa Ogilvy, jedné z největších agenturních skupin na trhu. „Zpackaný vizuál, který ministerstvo zdravotnictví pustilo do médií, nyní nahrazuje zpackaným výběrovým řízením,“ konstatuje Bronislav Kvasnička, šéf Wunderman Thompson, další velké agentury působící na tuzemském trhu.
„Ne, my prostě nejsme v PR a marketingu tak dobří, abychom dokázali během šesti dní vytvořit nabídku do výběrového řízení na komunikační kampaň ke covid-19 za 38 milionů korun pro ministerstvo zdravotnictví,“ napsal Petr Lesenský, majitel agentury Lesensky.cz. „Chápu, že situace je naléhavá. Ale chtít strategii komunikace, návrh vizuálů a televizního spotu za pět dní včetně víkendu – to předčilo mé nejčernější očekávání,“ řekl Kvasnička z Wundermanu pro Marketing & Media.
Oborová Asociace komunikačních agentur (AKA), která sdružuje několik desítek marketingových firem na českém trhu včetně těch největších, pomoc státu nabízela už na jaře, nedlouho poté, kdy pandemie v Česku propukla. Marně. „Subjekty v asociaci sdružené jsou nadále připraveny poskytnout své nejlepší experty. Tak jako před půl rokem,“ připomněl ředitel AKA Marek Hlavica v říjnu. Koncem října vláda schválila ministerstvu zdravotnictví na kampaň částku 50 milionů Kč. Resort následně vybíral právníky, kteří mají pomoci připravit výběr agentury. To trvalo měsíc a půl. Na přihlášení se do tendru teď agentury mají šest dní.
Návrhy konceptů od agentury DDB
Žít jako dřív

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB
Známá písnička

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB
Zpátky do života

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB
Slepí k životu

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB
Opět spolu

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB
Šance na život

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB
Můj důvod

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Návrh vizuálu od agentury DDB

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
