Tematická placená televize Golf Channel plánuje s novým majitelem Petrem Dědkem stáhnout pod sebe všechny přenosy z golfových soutěží, které se v Česku vysílají. Na úterním setkání s novináři vyhlásil ředitel Golf Channelu Pavel Poulíček pro rok 2019 hlavní heslo „exkluzivita“. „Cílem je, aby se všechny golfy vysílaly u nás,“ prohlásil majitel Dědek. Na dotaz Médiáře doplnil, že rozpočet stanice na příští rok se pohybuje v nižších desítkách milionů korun. Golfu se ve svém vysílání věnuje placený kanál Nova Sport 1 (ta dává European PGA Tour) či volně vysílající ČT Sport veřejnoprávní České televize.
Placené televizní vysílání golfu má doplnit aktivity Dědkovy společnosti Relmost, která do českého profesionálního golfu vstoupila před sedmi lety a vystupuje jako promotér turnajů i zástupce jednotlivých hráčů (Filip Mrůzek, Jan Cafourek). V oblasti mediálních aktivit je televize spjatá s weby téhož majitele Golfextra.cz (má se orientovat na zpravodajství) a Golfchannel.cz (má se změnit na „golfový YouTube“, být primárně podporou pro vysílání) i s podporou velkých firemních turnajů.
Dědkův manažerský tým kromě ředitele stanice Poulíčka, známého z působení ve sportovních i zábavních pořadech televize Nova, tvoří obchodní ředitelka Edita Hanušová a ředitel distribuce a výroby Jan David. Celkem má Golf Channel v Česku asi dvacítku lidí. Od čtvrtka do neděle se chystá vysílat ze soutěží co nejvíc živých přenosů, pondělí až středy chce vyhradit reprízám. „Prime time je u nás všechno, co jde živě. Cílem je, aby od čtvrtka do neděle běžely od rána do večera přímé přenosy, a to kompletně v češtině,“ zdůraznil Poulíček. Program v češtině má doplňovat denní zpravodajství z golfu. Golf Channel kromě Česka a Slovenska vysílá do Maďarska a Rumunska, v Maďarsku by měl od ledna mít svého komentátora, v Rumunsku, které je jako trh těžší na etablování se, také, ale později.
Na základě průzkumu od Medianu odhadují manažeři Golf Channelu, že v Česku a na Slovensku má jeho publikum potenciál kolem milionu lidí. Jde o ty, kteří golf hrají nebo sledují. Z dat operátorů televizních sítí přitom vyplývá, že zhruba 280.000 lidí je ochotno si za televizi připlácet. Byť Golf Channel nabídne i možnost reklamy, stojí právě na modelu poplatků od operátorů, respektive diváků. „Jestli se něco bude sledovat na placeném kanálu, bude to sport, a to sport živě. To bude nejcennější komodita na televizním trhu. Divák si zvykne na to, že zaplatí, na to, že sport v budoucnu bude jenom na placených kanálech,“ předpověděl Pavel Poulíček.
Golf Channel do Česka a dalších tří evropských zemí vysílá na základě licence od americké NBC Sports Group. Má přístup do její knihovny, z níž vybírá, co do vysílání nasadí. Vysílací práva na evropském trhu si přitom vyjednává sama. Do budoucna se ve spolupráci s operátory chystá přijít s dalšími videostopami mimo klasické lineární vysílání. „Chceme nabídnout divákům, co se do hlavního televizního vysílání nevejde - chystáme IP stream,“ předeslal šéf distribuce Jan David.