
Zdroj: O2 Media
Konec automatického navolávání call centry či nutnost opt-in souhlasu. To i další se od 1. 1. 2022 změnilo. Jak se popasovat s touto změnou a kde se na B2B trhu otevírají nové příležitosti?
O krok před
V roce 2018 čelilo O2 Česká republika důležitému rozhodnutí. Jak naložit s marketingovými souhlasy zákazníků? První cestou bylo pokračování s oprávněným zájmem - komunikací na firemní zákazníky s nabídkami O2. Druhou cestou bylo nasbírání aktivních souhlasů od všech zákazníků O2, které by firmu opravňovalo ukládat a zpracovávat anonymizovaná zákaznická data. Rozhodnutí mezi relativně nenáročnou cestou a investicí do udržitelné marketingové komunikace, které znamenalo defaultně zrušit souhlas u všech zákazníků a začít se sběrem nanovo. Sbírání nových marketingových souhlasů ukrývalo velký potenciál. Mimo jiné hlavně efektivní marketingovou komunikaci díky relevantnímu cílení. I proto se firma nakonec ubrala touto cestou. Dopady novely Zákona o elektronických komunikacích (dále jen ZoEK) nyní ukazují, že se tento krok proměnil ve značnou konkurenční výhodu.
Dobrý sluha i dobrý pán ZoEK
ZoEK mimo jiné zahrnuje i úpravu pro cookies. Bez aktivního souhlasu se sběrem cookies nemůže být uživatel daných stránek sledován a jeho data nemohou být ukládána. I tady novela ZoEK ztěžuje podmínky pro cílení reklamy.
Už jste slyšeli o kampaních O2 Media? Formáty SMS, MMS, RTB a dalšími lze díky aktivním marketingovým souhlasům stále efektivně cílit na ty nejvíce relevantní zákazníky dle vybraných segmentů.
Zjistěte, jaký výkon lze od těchto formátů očekávat
Osobní přístup není pro starý
Další změna nastala u akvizice zákazníků navoláváním automaticky generovaných čísel call centry. To se nyní stává minulostí. Pokud však pro vaši kampaň preferujete osobní přístup, i nadále můžete pro kampaně operátory využít.
Kampaní O2 Media (formáty SMS či MMS) O2 nejprve svým jménem osloví zákazníky, kteří udělili souhlas s nabízením produktů a služeb třetích stran. Díky pokročilým možnostem cílení je vysoce pravděpodobné, že právě tito lidé budou vašimi potenciálními zákazníky. Následně O2 od zákazníků, kteří proklikem v obchodním sdělení vyjádří zájem o vaši službu, získá souhlas s oslovením vaším jménem s vaší nabídkou a číslo vám předá. Vše v okamžiku, kdy je zákazník nejvíce nakloněn vašim službám nebo produktům. Úspěšnost kampaně se tak zvyšuje.
Novela ZoEK zamíchala kartami v cíleném marketingu. Pro SMS marketing se toho ale mnoho nezměnilo. Díky prvotní investici do sběru opt-in souhlasů mohou vámi vybrané segmenty i nadále dostávat vaše obchodní sdělení přímo do kapsy. U SMS a MMS to ale nekončí. Specialisté O2 Media vytvoří různě složité scénáře na míru vašim kampaním.
Informujte se o našich službách
Text je součástí placené spolupráce se společností O2 Media

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí
