Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Dejte lidem u reklam na YouTube možnost volby

Uvažujete o inzerci na YouTube? Jak se vám líbí videoreklama, kterou uživatel nemá šanci přeskočit a musí ji shlédnout celou, aby se „prokousal“ až k samotnému videu?

Pokud často sledujete videa na YouTube, určitě jste už někdy narazili na InStream reklamu. Jde o videoreklamu, která se většinou zobrazí před vámi spuštěným videem a obvykle ji nelze přeskočit. Její délka se pohybuje kolem patnácti sekund a typem se podobá klasické televizní reklamě.

Přestože můžete na YouTube díky několika druhům cílení svou reklamu zobrazovat s velkou pravděpodobností relevantní skupině uživatelů, může pro ně být i taková reklama někdy nezajímavá.

Pokud vám tedy nejde o zahlcení uživatele reklamou, ale o oslovení relevantních uživatelů, mohla by vás zaujmout možnost spustit InStream reklamu v novém formátu TrueView. Ten totiž uživatelům po pěti vteřinách sledování reklamy umožní její přeskočení a přechod ke sledování samotného videa.

Reklama InStream na Google s použitím formátu TrueView

Reklama InStream na Google s použitím formátu TrueView

Nejen, že oslovíte jen uživatele, kterým se vaše reklama líbí, ale platíte pouze tehdy, když uživatel zhlédne alespoň třicet sekund videoreklamy, nebo ji zhlédne do konce. Prokliky na cílovou stránku jsou zdarma a jejich počet můžete sledovat na kartě dimenze jako neplacená kliknutí. Dáte-li si záležet na vytvoření originální videoreklamy, kterou budou chtít uživatelé sami zhlédnout, najdete na YouTube tu nejrelevantnější cílovou skupinu.

O výkonu kampaně rozhoduje hlavně Vaše kreativita – diváka musíte zaujmout. Použití tohoto přeskočitelného formátu se pak také pozitivně projeví ve statistikách kampaně. Kvalitní video bude mít lepší míru zhlédnutí a ta poté výrazně ovlivní výpočet výsledné ceny za zhlédnutí.

U běžné InStream reklamy se míra prokliku pohybuje kolem 3 % a cena za proklik kolem 2 Kč. U videoreklamy TrueView se míra zhlédnutí pohybuje až kolem 50 % a díky tomu pak zaplatíte třeba jen pouhých 0,20 Kč za zhlédnutí. Můžete také při zakládání kampaně použít video nahrané na svůj YouTube kanál – videa zhlédnutá do konce se pak budou počítat také do statistik kanálu.

Až budete příště plánovat použití videoreklamy, zvažte použití TrueView formátu. Pro mě je to jasná volba. Nechci uživatele ke zhlédnutí nutit, jako je tomu třeba v televizi. Po pěti vteřinách mu radši dám možnost volby a myslím, že to ocení.

Chcete-li přesto použít klasický InStream, nezapomeňte alespoň omezit četnost zobrazení na jednoho uživatele. Stejná videoreklama v deseti videích za sebou začíná být otravná, obzvlášť nejde-li ani přeskočit.

Ještě že TrueView funguje jen na YouTube. Pokud by stejný princip fungoval na tomto článku, právě bych zaplatila jedno vaše zhlédnutí.