Síť supermarketů s bistrem Delmart začala nabízet výběr svých produktů online, skrze e-shop s jídlem Košík.cz. K dostání touto cestou budou čerstvé i trvanlivé výrobky, jako jsou uzeniny, sýry, delikatesy, víno, hotová jídla, sladké a slané pochutiny. Delmart se koncentruje pouze v Praze, spolupráce s Košíkem mu umožní zasáhnout i mimopražské lokality. Zboží ze sítě Delmart nabízí Košík.cz pod štítkem Delmart exkluzivně.
Delmart předpokládá, že ke čtyřem stovkám doposud zalistovaných produktů na Košík.cz přidá do konce letošního roku také všechny ostatní. V Praze má aktuálně síť pět kamenných prodejen, konkrétně v obchodním centru Atrium Flora, na Andělu, v pasáži Millenium, v Čestlicích a nově i v obchodním centru Quadrio. „Naším cílem bylo vyjít vstříc zejména zákazníkům, kteří nebydlí v okolí našich prodejen, a mají tak ztíženou možnost nákupu,“ řekl majitel sítě Delmart Dušan Mrozek. „Nyní plánujeme na Košík.cz postupné zařazení veškerého našeho sortimentu a do budoucna zvážíme i případné další prohloubení spolupráce,“ doplnil Mrozek.
Mrozek přitom na konci roku 2016 v rozhovoru pro Retailek uvedl, že chce spustit vlastní e-shop, plánovaný byl na minulý rok. Rozvážet měl pomocí kurýrů, posléze by v případě úspěchu přešel na vlastní logistiku. „Prioritou pro nás bylo vstoupit do světa e-commerce, ať už s vlastním e-shopem nebo využít expertizy v oboru už zavedeného e-shopu. Spojení s Košík.cz nám přišlo jako ideální kompromis a řešení našeho záměru přiblížit se i těm zákazníkům, kteří nemají pobočku Delmart poblíž či upřednostňují nákup online,“ doplnila vedoucí marketingu sítě Delmart Iva Lišková.
Tentýž plán pro český trh s vlastním e-shopem uvedl v roce 2016 také britský Marks & Spencer, který kromě oblečení nabízí značný sortiment potravin a nápojů. Místo toho se ale loni rozhodl prodávat své výrobky skrze online supermarket Rohlík.cz. S Rohlíkem se spojila také značka Sklizeno, některé z jejích prodejen slouží jako výdejny pro nákupy na Rohlíku. Propojení Rohlíku a Sklizena je i v podílové rovině, jeden z majitelů Sklizena, Petr Borkovec, koupil v internetovém supermarketu před Vánoci podíl 0,8 %.
Košík.cz, který od loňska patří pod Mall Group, se nedávno stáhl z Moravy a Slezska, aby posílil prodeje v Praze a středních Čechách. Kromě těchto dvou míst dováží na Plzeňsko, Liberecko, Ústecko, Teplicko, do Hradce Králové, na Pardubicko, do okolí Mostu a Chomutova. Dosáhne tak zhruba na čtyři miliony obyvatel.