
Jaroslav Horák při křtu Deníku N v neděli 28. října 2018 v pražské Lucerně
Nový titul Deník N, který 28. října oficiálně odstartoval jako zpravodajský web a od ledna má přidat i tištěnou verzi, nemusí svým mecenášům vrátit investici, kterou dostal na rozjezd. Informoval o tom jeden z pěti financiérů Deníku N, majitel vydavatelské skupiny Albatros Media Jaroslav Horák. „Bereme to jako filantropický projekt, nechceme peníze zpět,“ řekl v neděli v pražské Lucerně při křtu titulu. Horák, jeho choť Silke a Martin Vohánka, Libor Winkler a Jan Žůrek vložili podle dřívejších informací do projektu Deníku N řádově desítky miliony korun.
Čtěte podrobně o majetkové struktuře Deníku N
Deník N vydavatelství N Media řízeného Jánem Simkaničem má za sebou crowdfunding, díky němuž vybral od lidí přes sedm milionů korun a získal přes 5.400 předplatitelů, z toho si necelých 1.500 objednalo i papírovou verzi. „Skepse, že Češi nebudou platit za internetový obsah, se nepotvrzuje,“ je přesvědčen ředitel Simkanič. V neděli zopakoval, že aby byl projekt soběstačný, je třeba čtyřikrát až pětkrát víc předplatitelů, tedy 20.000 až 25.000. Investoři jsou ale spokojeni už teď. „Co do počtu předplatitelů jsme oproti byznysplánu o rok napřed,“ podotkl Horák.
Titul musí uživit 42 lidí. Právě tolik jich umístil do redakce a dalších pozic. Podle ředitele Simkaniče se to podařilo relativně rychle: „Svědčí to o tom, jak funguje česká mediální scéna. Kdyby fungovala dobře, nikdy by se nám to nepovedlo.“

Robert Němec je nově Robert Le Veneur

Luděk Staněk přichází na Novu. Bude kreativním producentem komediálních seriálů

Český úspěch v Cannes Lions: McCann a Hero & Outlaw mají stříbrného Lva za PR

Josef Pazderka jako šéfredaktor Aktuálně.cz končí
