Loňské hospodaření vydavatelství N Media, které produkuje Deník N v digitální i papírově podobě, skončilo provozní ztrátou 14 milionů Kč. „Za rok 2020 se nám podařilo výrazně snížit naši provozní ztrátu,“ uvedl ředitel vydavatelství Ján Simkanič.
Ztráta v roce 2019 činila 30 milionů, za rok 2018, kdy titul na podzim startoval, byla 11 milionů. Investiční fáze tedy zatím vyšla na 55 milionů Kč. „Doufáme, že už v posledních měsících roku 2021 budeme mít příjmy větší než výdaje, a v roce 2022 chceme skončit v zisku,“ vidí ředitel Simkanič nadějný trend.
Deník N žije především z abonmá, jen zanedbatelný podíl na celkových výnosech má reklama. Titul momentálně registruje už 20.000 předplatitelů. „Původně jsme plánovali, že bychom této hranice mohli dosáhnout na jaře 2023,“ podotkl ředitel N Media. Ke konci roku 2018 list měl 7.700 abonentů, koncem roku 2019 pak 15.000, na konci loňska 19.200. Aby byl podnik finančně soběstačný, potřebuje kolem 25.000 předplatitelů.
Deník N neustále rozšiřuje redakční tým. Koncem roku 2018 měl 49 redaktorů, koncem roku 2019 pak 55, ke konci loňska jich uvádí 59. Čerstvě přišli Iva Bezděková, Dominika Píhová, Michal Tomeš a Markéta Boubínová. Podle Google Analytics web deníku čtou dva miliony lidí měsíčně, aplikace s krátkými zprávami Minuta N má 60.000 uživatelů. List pravidelně přebírá texty z Financial Times a Gazety Wyborczy. Podcast Studio N za loňský rok zaregistroval 3,2 milionu stažení (podle Podbean).
U zrodu Deníku N stálo osm mecenášů. Zafinancovali start, teď se ale nevratně vzdali svých podílů a vložili je do nově založené Nadace Independent Press. Té patří 66,7 % akcií vydavatelství N Media, 33,3 % dál drží mateřský slovenský Denník N. Správní radu nadace tvoří tři z osmi původních investorů, a to Jaroslav Horák (předseda), Libor Malý a Jan Žůrek. Ondřej Fryc, Martin Hájek, Silke Horáková, Martin Vohánka a Libor Winkler opustili projekt úplně. Členy dozorčí rady nadace jsou Emil Holub, Kateřina Ronovská a Aleš Zídek.