Denní poslechovost Impulsu zůstává pod 700.000. Nejposlouchanější je dál Radiožurnál

V roce, kdy si připomíná 100 let, dosáhl Český rozhlas rekordního podílu na trhu 27,7 %.

Nejposlouchanějším celoplošným rádiem v Česku zůstává Český rozhlas Radiožurnál s 882.000 posluchačů denně, následují Impuls (699.000), Evropa 2 (685.000), Blaník (630.000) a Frekvence 1 (458.000). Nejposlouchanějšími nadregionálními stanicemi jsou sítě Hitrádio (445.000) a Kiss (444.000), mezi regionálními rádii vede Český rozhlas Brno (99.000). Ukázala to nová data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy 4. čtvrtletí 2022 a 1. čtvrtletí 2023.

Denní poslechovost rádií, v tisících lidí

provozovatel stanice 4Q 2022 a 1Q 2023 minulý kvartál před rokem
Celoplošné stanice
Český rozhlas Radiožurnál 882 861 884
Londa Impuls 699 697 716
Active Evropa 2 685 649 688
Media Bohemia Blaník 630 645 619
Active Frekvence 1 458 468 438
Český rozhlas Dvojka 377 344 357
Český rozhlas Plus 144 134 157
Český rozhlas Vltava 52 60 72
Český rozhlas Radiožurnál Sport 19 24 5
SPM Media Rádio Z 10 8 11
Český rozhlas Wave 7 8 11
Český rozhlas Jazz 7 6 7
Český rozhlas D-dur 7 7 6
Český rozhlas Pohoda 5 4 1
Český rozhlas Junior 4 3 7
Nadregionální stanice
Media Bohemia Hitrádio 445 424 473
Radio United Kiss 444 435 427
Radio United Beat 290 263 284
Radio United Country 265 285 279
Media Bohemia Rock Rádio 229 208 179
Media Bohemia Fajn Radio 135 133 140
Rádio Čas Čas 100 92 133

Datum sběru: 4. kvartál 2022 a 1. kvartál 2023. Cílová skupina: 12-84 let. Počet respondentů: 15.179. Náhodný výběr (95 % náhodné generování mobilních telefonních čísel, 5 % z databáze pevných linek). Zdroj: SKMO, STEM/Mark, Median, Nielsen Admosphere

Top 10 stanic podle podílu na trhu, v %

stanice 4Q 2022 a 1Q 2023 minulý kvartál před rokem
Český rozhlas Radiožurnál 11,8 11,8 11,5
Blaník 10,4 10,9 10,6
Impuls 9,6 9,5 9,8
Evropa 2 7,4 7,1 7,7
Frekvence 1 7,4 7,4 6,7
Kiss 6,7 6,5 6,5
Hitrádio 6,4 6,1 6,4
Český rozhlas Dvojka 5,9 5,3 5,6
Beat 4,2 3,9 4,3
Country 3,8 4,1 4,2

Poslech včera. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere

Mezi obchodními sítěmi největší podíl na poslechovosti (40,8 %) udržel Media Club. Druhý Český rozhlas (27,7 %) těsně předstihl Radiohouse (27,5 %). Podíl veřejnoprávního rádia je jeho dosavadním rekordem. „V měsíci, kdy slavíme 100 let od spuštění rozhlasového vysílání, dosahují výsledky poslechovosti Českého rozhlasu i jeho jednotlivých stanic nejlepších čísel za poslední roky,“ pochvaluje si generální ředitel René Zavoral. „Kromě výsledků zpravodajských stanic mě těší i významné posílení poslechovosti Českého rozhlasu Dvojka a regionálních stanic, jejichž denní poslechovost je nejvyšší za posledních pět let.“

Tržní podíl obchodních sítí, v %

stanice 4Q 2022 a 1Q 2023 minulý kvartál před rokem
Media Club 40,8 40,5 41,4
Český rozhlas 27,7 27,3 27,6
Radiohouse 27,5 27,4 26,9

Zbylá 3 % tvoří stanice nezastupované. Zdroj: SKMO, Median, STEM/Mark, Nielsen Admosphere