Dentsu Aegis kupuje skupinu agentur Adexpres

Nadnárodní mediální agentura, v Česku v čele s Petrem Chajdou, akvizicí značně posílí svou digitální divizi. Povede ji Jan Galgonek, dosavadní majitel a šéf Adexpresu.

Zleva Ondřej Pavelek, Jan Galgonek, Petr Chajda, Pavel Flégl, Lukáš Hykl. Foto: Marek Zelenka

Zleva Ondřej Pavelek, Jan Galgonek, Petr Chajda, Pavel Flégl, Lukáš Hykl. Foto: Marek Zelenka

Agentury Adexpres, Bistro, Bistro Social a Mobile Internet mění majitele. K 3. březnu je všechny koupila česká pobočka mediální agentury Dentsu Aegis Network. „Všechny značky se stanou součástí Dentsu Aegis Network,“ řekl dnes novinářům místní šéf Dentsu Aegis Petr Chajda. Společně se značkami iProspect a Isobar, které také mají existovat dál, vytvoří zmíněné firmy v mediální agentuře její značně robustnější digitální divizi. Řídit ji bude Jan Galgonek, dosavadní majitel a šéf Adexpresu. V týmu iProspectu má zůstat jeho dosavadní šéf Jan Svátek, nově roli manažera mediálního nákupu, v týmu Isobaru pak Jan Brýna, který ho dosud vedl. Galgonek má stát nad nimi. Spolu s ním bude vedení divize tvořit Lenka Auerová jako šéfka klientského servisu, Tomáš Búřil jako obchodní ředitel, a Petr Jahn zodpovědný za strategii a technologie.

Dentsu se tak chce pořádně zaměřit na byznys v online prostředí. „Jedním výstřelem jsme získali široké spektrum služeb, které můžeme nabídnout klientům,“ je spokojen Chajda. „Buď změníme obchodní model, anebo budeme změněni my okolnostmi, které nastanou,“ uvědomuje si. „Nechceme být Kodakem, Nokií ani nejmenovanou skupinou ve Švédsku, která má velký problém,“ řekl také. „Souboj v budoucnu se jednoznačně odehraje na chytrých telefonech, obsahu v nich a samozřejmě v e-commerce,“ očekává.

Jan Galgonek a Petr Chajda oznamují spojení. Byznys vidí hlavně v mobilech

Jan Galgonek a Petr Chajda oznamují spojení. Byznys vidí hlavně v mobilech

Podle Chajdy námluvy trvaly dva roky, první kontakt mezí ním a Galgonkem proběhl údajně na zimní olympiádě v ruském Soči. „Během půl roku jsme se dohodli. Rok a půl pak trvaly korporátní tance kolem toho,“ podotkl Chajda.

Hodnotu transakce si obě strany nechaly pro sebe. Skupinu Adexpres – přesněji: mateřskou firmu Adexpres.com – vlastnil, jak řečeno, Galgonek. Agentura tvořila stejnojmennou digitální skupinu s dceřinými firmami, jimiž jsou kreativní agentura Bistro (dříve Prague Bistro, 10 % v ní vlastnil Pavel Flégl), její dceřiná Bistro Social (10 % v ní měl její šéf Ondřej Pavelek) a vývojářské studio Mobile Internet (61 % držel Lukáš Hykl). Agentury od loňska vystupovaly pod značkou Tady.

„Budeme spravovat rozpočty v objemu přes půl miliardy korun ročně,“ říká Galgonek. Tým Bistro Social se přitom má promíchat s týmem Isobaru, tým iProspectu zase s týmem Adexpresu, mateřské firmy skupiny. Péčí šéfa Mobile Internetu Lukáše Hykla má vzniknout v nové struktuře hub pro mobilní vývoj, nejen pro Česko, ale i několik okolních zemích.

Nová digitální divize bude mohutnější, než celý dosavadní tuzemský tým Dentsu. Mediálka tu měla zhruba 60 lidí, skupina Adexpres samotná zahrnovala 95 pracovníků. Teď jich bude 140. „Digitální“ lidi z Dentsu se mají nejdřív stěhovat z Celetné, kde Dentsu v Praze historicky sídlí, na Kavčí hory, do sídla Adexpresu. Už spojený kompletní tým Dentsu a Adexpresu pak za tři čtyři měsíce najde nové sídlo, které podle Chajdy bude jinde než v Celetné i než na Kavčích horách.