Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Dermacol v Česku letos přidá čtyři obchody, chce do Brazílie i Indie

Manželé Věra a Vladimír Komárovi při natáčení reklamního spotu na nový makeup. Foto: Dermacol

Manželé Věra a Vladimír Komárovi při natáčení reklamního spotu na nový makeup. Rodinnou firmu Dermacol vedou od roku 2003. Foto: Dermacol

Tradiční česká kosmetická značka Dermacol letos plánuje otevřít další čtyři obchody, a to v Praze, v Brně, Zlíně a v Pardubicích. Dosud v Česku a na Slovensku provozuje celkem osm značkových obchodů, konkrétně v dva v Praze, dva v Ostravě a po jednom v Bratislavě, Prievidzi, Žilině a Košicích. Takzvaná „česko-slovenská království krásy“ Dermacolu zákazníkům kromě prodeje kosmetických výrobků poskytují servis v podobě líčení, poradenství či služeb vizážistů.

Podnik, který vlastní Vladimír Komár a vede ho jeho žena Věra, před rokem získal zpět továrnu v Brně-Lesné. Komár ji odkoupil od britských investorů, kteří ji vlastnili od roku 2010, a od té doby Dermacol výrazně zvýšil výrobu. Tržby firmy loni dosáhly 715 milionů Kč, o 13 % víc než rok předtím. „V Česku činil v roce 2018 obrat téměř 340 milionů, na Slovensku přesáhl 112 milionů, 263 milionů představuje export, který zejména v posledních letech raketově roste. Momentálně vyvážíme už do 70 zemí světa,“ uvádí ředitelka Věra Komárová.

Značka expanduje v posledních letech v USA, Polsku, Saudské Arábii, Španělsku nebo třeba ve Vietnamu. „Rok 2018 byl významný tím, že se nám podařilo rozjet prodej ve Španělsku. Minulý rok jsme tam vyvezli za téměř 20 milionů Kč a Španělsko se tak zařadilo hned za tak důležité trhy, jako jsou USA a Polsko. Do budoucna chceme proniknout například do Brazílie a Indie a otevřít další obchody třeba i ve východní Asii. Je ještě hodně velkých států, kde může náš prodej růst,“ poznamenává Komárová.

Loňský zisk Dermacolu činil 61 milionů: „Přestože jde o nižší výsledek ve srovnání s rokem 2017, promítá se zde trend modernizace a investic, které Dermacol v průběhu loňského roku zahájil.“ Součástí modernizace je vybudování nových skladových hal, které Dermacol pořizuje nedaleko brněnského letiště.

Jen letos v lednu prodal Dermacol v Česku a na Slovensku výrobky celkem za 70 milionů. „V oblasti dekorativní kosmetiky tak zůstává Dermacol na našem trhu dlouhodobě jedničkou. Každá čtvrtá žena u nás používá make-up a každá pátá se líčí rtěnkou právě této značky,“ uvádí Komárová. Jen krycích makeupů se v brněnské Lesné vyrobí tři miliony ročně. Tamější výrobní závod přitom zajišťuje produkci nejen pro Dermacol, ale i pro další kosmetické značky. Celkem v roce 2018 sjelo z jeho výrobních linek přes 35 milionů kusů kosmetiky, skoro o 60 % víc než rok předtím.

Vedoucí výzkumu a vývoje Petra Dočekalová stojí za recepty většiny novinek značky Dermacol. Foto: Jiří Sláma

Vedoucí výzkumu a vývoje Petra Dočekalová stojí za recepty většiny novinek značky Dermacol. Foto: Jiří Sláma

Výrobní závod na Lesné je výjimečný i tím, že je jeho součástí vlastní centrum výzkumu a vývoje, které se do Brna přesunulo v roce 2005 z Prahy. Dnešní tým pod vedením Petry Dočekalové tu jako první u nás vyvinul například bázi pod makeup nebo šestnáctihodinovou dlouhotrvající rtěnku. Ta je dnes dostupná v 26 barvách a prodává se po celém světě. Momentálně laboratoř testuje rozjasňující krém se zlatými třpytkami.