Letos podruhé. Loni bylo plno, tak jsme chytli slinu a rozšířili jsme Retox na tři sály. Jeden na přednášky, druhý na workshopy a třetí na speciální instalace virtuální, respektive rozšířené reality.
Podívejte se na video z konference
Hlavním tématem byl letos disruptive marketing, protože to je směr, ke kterému jsme po všech těch letech v oboru došli. Technologických a s tím souvisejících společenských a byznysových změn je hodně. Často ale vyhrává ten, kdo se jako první v inovacích zorientuje, implementuje je a obchodně vytěží. Právě o tom a o novém zaměření Brainz mluvil spolumajitel agentury Štěpán Kleník ve své úvodní prezentaci.
Další přednáškou navázal asi nejvýraznější propagátor umělé inteligence v Česku, zakladatel a ředitel AI Startup Incubatoru Petr Šrámek, který představil téma rozšíření této technologie ve světových inovačních centrech a její další potenciál.
Následovaly dva příklady disruptivních přístupů. Martin Šámal ze společnosti Vafo, která se zabývá výrobou prémiového krmiva pro domácí mazlíčky, ukázal, jak může použití technologie virtuální reality udělat malou revoluci i v tomto tradičním oboru.
Bob Tetiva, zakladatel virtuálního hokejového a ve světě úspěšného trenažéru, pohovořil o tom, jak Sense Arena začínala a v současné době funguje. Představil také budoucí vizi tohoto úspěšného startupu a kam podle něj virtuální realita ve sportu dál směřuje.
Ve druhém sále jsme se podívali podrobněji na moderní technologie. První přednášky se zhostil art director Brainz VR Jan Brukner, který vysvětlil, jak vznikaly virtuální projekty pro Český rozhlas a CzechTourism. Instalaci k výročí 100 let republiky a připomínku 21. srpna 1968 si mohli návštěvníci vyzkoušet na vlastní kůži v průběhu večera.
Jako další se představili kreativní stratég Jakub Smoljak a head of development Láďa Janeček z Brainz. Ti společně představili téma internet of things a vysvětlili, že internet věcí nemusí být žádná věda a že právě teď je ideální doba to zkoušet, zkoušet, zkoušet a vybočit z marketingové šedi. Speciálně pro Digital Retox byl jejich týmem vyvinut a naprogramován objekt Koule. Ta se kutálela po zemi díky pohybu mobilního telefonu. U této interaktivní alkoholické hry stačilo třást s mobilem v ruce, a když jste byli rychlejší než protihráč, dostali jste panáka vodky Cryo.
Téma infotainmentu v automobilech otevřel kreativní ředitel Brainz Jan Patawa. Porovnal trendy ve vývoji mobilních telefonů a interaktivních displejů. Opravdu musíme mačkat milion tlačítek a přepínat mezi rádiem a mapou na čtverečku o velikosti knoflíku? Honza představil vizi, jak může blízká budoucnost uživatelských rozhraní v tomto oboru vypadat a jak můžeme v dané oblasti doplnit mezery.
Během celého večera si mohli návštěvníci zkoušet nejlepší virtuální zážitky z dílny Brainz VR. Nejvíce ohlasů sklidil virtuální tank z projektu Srpen 1968 pro Český rozhlas, ke kterému byl vytvořen unikátní videomapping a hudební doprovod. Tanku jsme věnovali celý sál tři, aby diváci “zažili” okupaci nerušeně na vlastní kůži.
Ke 100 letům výročí vzniku České republiky se mohli diváci virtuálně projet historií naší země. Projekt jsme vytvořili pro CzechTourism na letošní olympiádu v Pchjongčchangu. A jelikož byla zimní, tak jak jinak než na sáňkách.
Jak nejlépe poznat výrobu v továrně Brit než zevnitř jejich ikonické plechovky krmiva pro psy? Na Retoxu jste se mohli pohodlně usadit v křesle s řídící pákou, která simulovala kokpit futuristického vrtulníku, a poznat všechny fáze procesu výroby, od zpracování masa přes dávkování až po závěrečné zabalení.
Dalším zážitkem byl virtuální záznam Tour de France pro Škoda Auto. Díky novému mobilnímu VR headsetu Oculus Go pro eventy a 360° video v akci mohli diváci prožít jeden den na největším sportovním eventu na světě, a to jak z pozice diváka, tak v kůži samotného závodníka.
Ti největší průzkumníci, kterým nestačil závod na kolech, mohli nastoupit do nové tramvaje T3 Coupé od Anny Marešové, která se vrací k původnímu retro stylu a právě vyjíždí do pražských ulic, a celý večer zakončit jízdou v modelu L&K Škoda 110, ve kterém se přenesli do historické Prahy v 30. letech, kde je zakladatelé značky Václav Laurin a Václav Klement provedli po lokalitách Starého Města.
After party v Baru Pilotů byla. Byla.
Text vychází v rámci mediálního partnerství Médiáře