Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Digitální divizi Ringier Axel Springer povede Matěj Hušek, zakladatel studia NewsLab

Česká pobočka vydavatelství Ringier Axel Springer našla po mnoha měsících snah řádného šéfa své online divize, od ledna 2012 jím bude Matěj Hušek. Ten proto opouští vedení multimediálního studia NewsLab, dceřiné společnosti Vltava-Labe-Press, vydavatele regionálních novin.

Matěj Hušek

Matěj Hušek

Ze své funkce bude Hušek zodpovědný za rozvoj stávajících a vývoj nových digitálních produktů firmy. Ve funkci střídá Martina Horkého, který byl řízením oddělení dočasně pověřen.

NewsLab funguje od loňska. Pracuje v něm i část týmu, který Hušek postavil pro projekt Futuroom. Ten společně s projektem hyperlokálního zpravodajství Naše adresa vlastnila do srpna 2010 skupina PPF.

Studio vyrábí infografiky a multimediální speciály pro online zpravodajství a mobilní aplikace, které dodává převážně zahraničním, ale i tuzemským mediálním domům.

Aplikaci od NewsLabu mají v Česku třeba agentura ČTK, časopis Týden, Lidové noviny, Aktuálně.cz a letos k nim přibude deník MF Dnes, ve verzi pro iPad.

Hušek přichází do vydavatelství Blesku, Reflexu či populárního ABC, firmy, jejíž šéfka Libuše Šmuclerová nedávno označila mobilní aplikace za „čiročiré PR“, nikoli zatím nový zdroj příjmů pro vydavatele novin a časopisů.