Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Digitální prodeje deníků už druhý měsíc klesají

Elektronické verze momentálně tvoří až 15 % celkových prodejů tuzemských listů.

Digitální prodeje českých deníků dosáhly letos v létě čtyřletého maxima a od té doby opakovaně klesly. V červenci se tuzemských listů v digitální verzi prodalo celkem 34.577, v srpnu přišel pokles na 34.084 a září trend potvrdilo, když se prodalo jen 32.969 kopií. Negativní bilanci způsobují zejména znatelné poklesy u Blesku a Hospodářských novin, naproti tomu MF Dnes a Lidové noviny se drží stabilně.

Prodeje digitálních verzí deníků

Digitální verze tištěných deníků se v Česku začaly prodávat prakticky se začátkem roku 2011. Jejich prodej dosud nerostl přirozeně, ale skokově, v závislosti na kontraktech vydavatelů s výrobci elektroniky, kteří digitální předplatné prodávali jako bonus se svými tablety či mobilními telefony.

Digitální prodeje momentálně tvoří až 15 % celkových prodejů deníků, mluvíme konkrétně o případu Lidových novin, jímž díky tomu jako jediným z tuzemských listů meziročně vzrostl celkový prodaný náklad.

PODÍL DIGITÁLNÍCH VERZÍ NA CELKOVÉM PRODEJI DENÍKŮ
titul prodaný náklad z toho digitální verze % z digitální verze
Blesk 256.549 14.528 6 %
Mladá fronta Dnes 169.593 6.477 4 %
Deník 150.435 100 -
Právo 94.272 0 -
Aha! 61.331 0 -
Lidové noviny 40.177 5.998 15 %
Hospodářské noviny 35.537 4.535 13 %
Sport 38.359 1.068 3 %
Zdroj dat: ABC ČR, září 2014