O šestinu se v prosinci meziměsíčně propadl počet digitálně prodaných kopií Hospodářských novin vydavatelství Economia. Od loňského února prodeje elektronické verze oscilovaly kolem pěti a půl tisíce kopií, v prosinci spadly na 4.627, tedy o necelých sedm stovek.
Hospodářské noviny mívaly donedávna nejprodávanější právě elektronické verze, než je v září předstihl bulvární Blesk vydavatelství Ringier Axel Springer. Ten si nyní meziměsíčně polepšil o víc než tisícovku, na 12.334. Ukazují to aktuální čísla kanceláře ověřování nákladu tisku ABC ČR.
Tituly Mafry (MF Dnes, Lidové noviny) i Vltava-Labe-Press (regionální Deník) zůstaly pod tisícovkou prodaných na vydání.
Hospodářské noviny v minulosti vykazovaly skokové nárůsty digitálních prodejů s přelomy roku, kdy se obnovuje předplatné. Přitom v průběhu letoška prodej jejich elektronických kopií nijak organicky nerostl. To ukazuje, že prodej předplatného navázán na dárky spojené s předplácením deníku na další rok či více let. Digitální abonmá Hospodářek se tak před časem dávalo s iPadem.
Tituly Ringieru se zase spojily s tablety Samsungu. Jejich prodeje tak pomohly nástupu Blesku, který je momentálně elektronicky nejprodávanějším deníkem.