Digitální prodeje MF Dnes a LN rostou

V prodaném nákladu deníků Mladá fronta DnesLidové noviny vydavatelství Mafra se začala projevovat propagační nabídka digitálních verzí deníků v balíčku s tablety a počítači Lenovo. Prodej elektronických kopií obou titulů Mafry tak po dlouhé době stagnace začal růst - v případě MF Dnes se blíží ke dvou tisícům, Lidovky značně překročily tisícovku. Ukazují to aktuální čísla kanceláře pro ověřování nákladů tisku ABC ČR.

Naopak poprvé v historii meziměsíčně klesl počet prodaných digitálních kopií Blesku. Jeho vydavatel Ringier Axel Springer CZ zvolil tutéž strategii, jakou nyní následuje Mafra, totiž dát noviny společně s tabletem; zvolil spolupráci se značkou Samsung.

V únoru a v březnu se poprvé ve statistice objevují digitální prodeje dalšího titulu Ringieru, deníku Sport. Ten hned hravě předčil regionální Deníky (Vltava-Labe-Press), které dlouhodobě stagnují kolem stovky prodaných a nic s tím nedělají.

Prodej digitálních verzí deníků v ČR k březnu 2014

PRODEJ DIGITÁLNÍCH VERZÍ DENÍKŮ V ČR VE VYBRANÝCH MĚSÍCÍCH
03/2011 03/2012 03/2013 01/2014 02/2014 03/2014
Blesk - - - 14.137 14.865 14.733
HN 158 2.140 5.493 5.203 5.255 5.159
MF Dnes - 492 826 992 970 1.750
LN - 335 373 468 460 1.214
Deník - 113 122 108 105 107
Sport - - - - 434 715
Zdroj dat: kancelář ABC ČR

Zlepšit digitální distribuci je jeden z hlavních letošních cílů Mafry, jak řekli její zástupci veřejně v dubnu. Dávat předplatné levněji či zdarma s technologickým přístrojem přitom není ideální cesta, jak budovat loajalitu abonentů a jejich respekt ke značce - dostanou-li mediální produkt touto cestou se slevou nebo zdarma, hůře se smiřují s tím, že v dalších období za ně už musí platit.