V prodaném nákladu deníků Mladá fronta Dnes a Lidové noviny vydavatelství Mafra se začala projevovat propagační nabídka digitálních verzí deníků v balíčku s tablety a počítači Lenovo. Prodej elektronických kopií obou titulů Mafry tak po dlouhé době stagnace začal růst - v případě MF Dnes se blíží ke dvou tisícům, Lidovky značně překročily tisícovku. Ukazují to aktuální čísla kanceláře pro ověřování nákladů tisku ABC ČR.
Naopak poprvé v historii meziměsíčně klesl počet prodaných digitálních kopií Blesku. Jeho vydavatel Ringier Axel Springer CZ zvolil tutéž strategii, jakou nyní následuje Mafra, totiž dát noviny společně s tabletem; zvolil spolupráci se značkou Samsung.
V únoru a v březnu se poprvé ve statistice objevují digitální prodeje dalšího titulu Ringieru, deníku Sport. Ten hned hravě předčil regionální Deníky (Vltava-Labe-Press), které dlouhodobě stagnují kolem stovky prodaných a nic s tím nedělají.
PRODEJ DIGITÁLNÍCH VERZÍ DENÍKŮ V ČR VE VYBRANÝCH MĚSÍCÍCH | ||||||
03/2011 | 03/2012 | 03/2013 | 01/2014 | 02/2014 | 03/2014 | |
Blesk | - | - | - | 14.137 | 14.865 | 14.733 |
HN | 158 | 2.140 | 5.493 | 5.203 | 5.255 | 5.159 |
MF Dnes | - | 492 | 826 | 992 | 970 | 1.750 |
LN | - | 335 | 373 | 468 | 460 | 1.214 |
Deník | - | 113 | 122 | 108 | 105 | 107 |
Sport | - | - | - | - | 434 | 715 |
Zdroj dat: kancelář ABC ČR |
Zlepšit digitální distribuci je jeden z hlavních letošních cílů Mafry, jak řekli její zástupci veřejně v dubnu. Dávat předplatné levněji či zdarma s technologickým přístrojem přitom není ideální cesta, jak budovat loajalitu abonentů a jejich respekt ke značce - dostanou-li mediální produkt touto cestou se slevou nebo zdarma, hůře se smiřují s tím, že v dalších období za ně už musí platit.