Digitální televizi Barrandov, konkurentu větších komerčních stanic Nova a Prima, vadí navrhované změny mediálních zákonů, podle nichž by měla na český film odvádět 2 % z čistých výnosů z reklamy, stejně jako Nova a Prima. Šéfové TV Barrandov, který odstartoval v lednu 2009, argumentují, že to ztíží jejich rozjezd - ubere jim totiž z výdělků, které v prvních letech nejsou vysoké.
A chce, aby začínající televize byly „po určitou dobu, počítanou od zahájení vysílání, osvobozeny“. Jak dlouho by „období hájení“ mělo trvat, neuvádí.
„TV Barrandov považuje uvedený návrh za základ nerovného postavení zavedených a začínajících vysílatelů, protože ‚poplatek za vysílání reklamy‘ vychází pouze ze sazby výnosů, bez ohledu na situaci začínajících vysílatelů jako je TV Barrrandov,“ uvedli v tiskovém prohlášení.
„TV Barrandov, přestože začala vysílat teprve v lednu 2009, hradí stejné náklady na vysílací digitální síť jako zavedené a ziskové televize a nakupuje za obdobné licenční poplatky vysílací práva k programům jako stanice, které působí na českém trhu několikanásobně déle. Stanice je v počátečních letech vysílání plánovaně ztrátová, a tak jí každý obtížně vydělaný milion z prodeje reklamy bude chybět na pokrytí provozních výdajů,“ pokračují.
Podle Barrandova by novela tím, že zakáže ČT1 vysílat od konce letoška reklamu, zvýhodnila Novu a Primu: „Omezením obchodní konkurence způsobené odebráním klasické televizní reklamy z programu ČT 1 budou skupiny Nova a Prima (i s jejich novými programy) držet okolo 95 % reklamního trhu a bez dostatečné významné alternativy pro inzerenty mohou diktovat podmínky inzerentům a tím účinně blokovat další obchodní rozvoj konkurence.“
Stanice rovněž naznačuje, že by mohla zákon napadnout prvání cestou: „TV Barrandov má rovněž pochybnosti o ústavnosti navrhované novely. Tyto čistě právní argumenty TV Barrandov předloží v samostatném rozboru.“