Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Digitální TV Barrandov v druhém roce vysílání snížila ztrátu na 334 milionů Kč

Z reklamy stanice utržila 131 milionů Kč, víc než čtyřikrát tolik, co první rok své existence.

Barrandovská studia si letos připomínají 80 let existence, televize na to pamatuje v obnoveném Videostopu. Druhá zprava ředitelka Janka Vozárová. Foto: TV Barrandov

Barrandovská studia si letos připomínají 80 let existence, televize na to pamatuje v obnoveném Videostopu. Druhá zprava ředitelka Janka Vozárová. Foto: TV Barrandov

Digitální televize Barrandov vylepšila v druhém roce svého vysílání své hospodaření. Za rok 2010 snížila ztrátu na 334 milionů Kč, oproti 422 milionům rok předtím. Z reklamy utržila 131 milionů Kč, což byly zhruba čtyři pětiny toho, co plánovala, pořád je to ale víc než čtyřikrát tolik, co první rok.

Uvádí to právě zveřejněná výroční zpráva akciové společnosti Barrandov Televizní Studio, které vlastní licenci k vysílání digitálního programu Barrandov. Ten odstartoval 11. ledna 2009.

Barrandov pod vedením generální ředitelky Janky Vozárové loni dal o 17 % méně do programu (234 milionů Kč) a zhruba na polovinu stlačil náklady na propagaci, naopak víc investoval do šíření signálu.

Retro pro děti i dospělé

Program stojí na kupovaných pořadech, těch je 80 % z celkového vysílání.

„Vrátili jsme na obrazovku diváky žádané seriály, které naší stanici generovaly nadprůměrnou sledovanost,“ chválí se Vozárové tým za programové schéma, postavené na cyklech socialistické Československé televize.

Jak píše včerejší Euro, televize Barrandov je největším kupcem televizních práv spravovaných ČT – jen loni „zakoupila jednu pohádku a práva na čtyři seriály (Bylo nás šest, Dynastie Nováků, Chlapci a chlapi, Žena za pultem) v úhrnné hodnotě necelých 5 milionů korun“.

U dospělých stačilo zase oprášit kdysi populární kreslené série. „Stanice rozšířila spektrum diváků o děti ve věku 4-14 let a stala se v této cílové skupině dvojkou na českém mediálním trhu, a to především díky nasazení seriálu Šmoulové,“ potvrzuje výroční zpráva.

Majitelé televize, skupina Moravia Steel v čele s Tomášem Chrenkem, mají v televizi Barrandov na 900 milionů Kč základního kapitálu. Zatím poslední, stomilionovou injekci dostal televizní podnik letos v květnu.

Kumulovaná ztráta za hospodaření za roky 2008, 2009 a 2010 činí 860 milionů Kč. Na konci letošního roku má dosáhnout téměř miliardy, pro rok 2011 totiž Vozárová a spol. plánují ztrátu 120 milionů.

Cílem vedení TV Barrandov je pro letošek dosáhnout 6 – 8 % podílu na sledovanosti (v prvním pololetí to bylo průměrně 4,9 %) a ratingu 1 – 1,5 %.

Ekonomické výsledky TV Barrandov za rok 2010

Ekonomické výsledky TV Barrandov za rok 2009