Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 23. týden 2019
- Není zvěř jako zvěř (56 %)
značka, klient: Krkonošský národní park - WeAre Productions: Do Vltavy za dobrou věc (54 %)
značka, klient: Alsa
- Triad Advertising: Gambrinus vs. Copperfield (52 %)
značka: Gambrinus, klient: Plzeňský Prazdroj - Department: Spojuje nás víc, než si myslíme, a to je Prima! (33 %)
značka: TV Prima, klient: FTV Prima - Symbio: Dej si pauzu na Ruby (31 %)
značka: KitKat, klient: Nestlé
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotili 4 kati. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Krkonoše bojují proti odpadkům (56 %)

Vlhčenec ubrouskový

Obalík sušenkovitý

Sáčkovec šustilka
Správa Krkonošského národního parku (KRNAP) se rozhodla vyhlásit boj odpadkům a odstartovala osvětovou informační kampaň. Cílem kampaně, která potrvá dva měsíce, je upozornit návštěvníky parku, aby dbali na to, že po nich v parku nesmí zůstávat odpadky. Příroda si s nimi totiž sama poradit nedokáže. „Na horách nejsou rozmístěny odpadkové koše. Do národního parku nepatří. Odpadkové koše mají své místo v městských parcích, ne v přírodě, kde by jejich obsah byl vystaven nejen povětrnostním vlivům, ale i divokým zvířatům. Prostě, co si do přírody přineseme, musíme si i odnést,“ uvedl ředitel Krkonošského národního parku Robin Böhnisch. Inspirací pro kampaň, ve které různé druhy odpadků dostávají rodové a druhové jméno, kterými se běžně označují zvířata nebo rostliny, byly pro tvůrce kampaně především pozoruhodné názvy fauny a flory krkonošské přírody. Odpadky v krkonošské přírodě se s určitou mírou nadsázky stávají invazivními druhy, pro které realizátoři kampaně identifikovali novou čeleď – čeleď odpadkoušovitých. Z nejčastěji se vyskytujících druhů v Krkonoších lze jmenovat zejména petlahvoně odhozence, vlhčence ubrouskového, sáčkovce šustilku nebo obalíka sušenkovitého.
Dlouho jsem neviděla tak skvělé printy.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Hezké vizuály s nádechem vtipu, i když téma není moc vtipné. Lidé jsou prostě prasata, tady je asi každá kampaň marná.
Michal Šoller (Cognito)
Za mě fajné, teď to ještě pověsit na každý strom.
Pavel Jechort
Chytrá kampaň míří na blbou cílovku. Chytří odpadky neodhazují. To pitomci - a ty to mine. Ale jakožto vykázaná snaha dobrý.
Vilém Rubeš
2. Plav pomáhat, nabádá spolek (54 %)
Spolek Alsa je jedinou organizací, která v Česku bojuje proti amyotrofické laterální skleróze (ALS). Spotem zvala na charitativní akci Prague City Swim, která proběhla 7. června na pražském Střeleckém ostrově. Jejím cílem je jako v Amsterdamu nebo Londýně propojit stovky plavců i paddleboardistů, kteří svou účastí v závodu mohou přispět na vývoj léčby a zároveň pomoci dostat tuto nevyléčitelnou nemoc do povědomí široké veřejnosti. ALS je fatální onemocnění nervových buněk, na které dosud neexistuje účinná léčba. Do širokého povědomí se dostalo díky virální kampani Ice Bucket Challenge v roce 2014, které zúčastnili i Bill Gates, Barack Obama nebo Elon Musk.
Skvělá kamera. Dobře vymyšlený slogan. Čistá práce.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Hezky natočeno, někdy prostě není třeba složitostí. Tak šup pro plavky.
Michal Šoller (Cognito)
Příběhově žádný zázrak, ale hezky natočeno, voiceover taky fajn. Pro dobrou věc vznikne dobrý spot, klasika.
Pavel Jechort
Body za exekuci, jinak žel bohu bez překvapení. Kde je Michael Conrad a jeho osobní Ice Bucket Challenge?
Vilém Rubeš
3. Copperfield kouzlí pro Gambrinus (52 %)
Iluzionista David Copperfield, o kterém nebylo v Česku léta slyšet, opět míří na televizní obrazovky, tentokrát jako reklamní tvář piva Gambrinus. Ve spotu od agentury Triad Advertising si poprvé ve své kariéře před kamerami zkusil, jaké to je, když se kouzlo nepovede. Spot od Triadu je další připomínkou letošních 150 let značky Gambrinus, výstup slavného mága je poslední fází výroční kampaně.
Na tomto pozitivně vnímám tři věci: zaprvé že si kreativci očividně při vymýšlení a realizaci kampaně vyhráli a královsky se pobavili, a na výsledku je to vidět, zadruhé že neopouštějí Jolandu a zatřetí cením si klienta a jeho smyslu pro lehké bizarno.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Líbí se mi nápad, provedení i vizuály. Jen bych vypustil dabing... V mizení piva nás Čechy nemůže ani Copperfield předčit.
Michal Šoller (Cognito)
Bizááár. Včetně té koncovky, která z Las Vegas dobrzdila na úroveň čtyřky bez větráku a jsme zase doma. A že to muselo stát pěkný love.
Pavel Jechort
Před dvaceti lety by to byl trhák, před deseti neprůšvih. Dneska je to jako Stierlitz. Jo, a bez pointy.
Vilém Rubeš
4. Prima s největší image kampaní (33 %)
Skupina Prima odstartovala svou dosud největší image kampaň na podporu svého hlavního televizního kanálu a značky Prima. Kampaň vyzdvihuje základní hodnoty důležité pro klíčové cílové skupiny televize, hodnoty jako přátelství, sounáležitost a rodina. Zachycuje reálné lidi, kteří v běžných životních situacích zažívají společné zážitky, stejně jako je spolu prožívají diváci u televizních obrazovek. „U příležitosti 26. narozenin značky Prima chceme posílit její vnímání u diváků jako značky přátelské, která je součástí jejich každodenního života a s níž mohou společně prožívat všechny své emoce. Logicky tak navazujeme na současnou komunikaci v duchu Je nám spolu Prima a dáváme jí nový, emocionálnější rozměr, což je demonstrováno na běžných životních situacích, ve kterých reální lidé prožívají silné emoce,“ uvádí Marek Singer, generální ředitel Primy.
Výjevy ze života. Dost rozvláčné, ale celkem milé, protože přece nebudu nenávidět malou holku, které rodiče koupí psa, nebo rodiče, kteří se bojí o dceru odjíždějící kamsi vlakem, nebo muže hladící těhotné břicho své ženy. Líbí se mi slogan o spojení. Ale jinak by to mohla být kampaň úplně na cokoliv – čokoládu, banku, pojišťovnu, nealko drink, pleťový krém.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Na mě je to moc uspávací, ale já ani nejsem televizní divák, tak jim věřím, že to cílovku dokáže chytit za srdíčko.
Michal Šoller (Cognito)
Zkusil jsem si minutu a tři čtvrtě zpívat „klišé klisé klišé klišé“ a bavilo mě to neskonale víc. Dlužíte mi dvě, vlastně čtyři minuty života.
Pavel Jechort
Radegast, Bírell, České dráhy, libovolná pojišťovna, kterákoliv spořící banka, hypotéka i životní pojištění? Cokoli z toho! Zcela univerzální sada záběrů, prodatelná komukoli a kdykoli. Dobře natočená nuda k... Však víte. O Primě řekli prd.
Vilém Rubeš
5. KitKat má nově růžovou barvu (31 %)
Po loňském Mistrovství světa v pauzování přichází značka KitKat s kampaní, jež doprovází uvedení nového produktu KitKat Ruby ze speciálních růžových kakaových bobů. Komunikace běží na Instagramu, YouTube a v kinech Cinestar a má za cíl aktivizovat zejména mladé lidi do 25 let. I proto se tváří kampaně stal youtuber a komik Vladimír Kadlec vystupující pod přezdívkou @vladavideos, jehož fanouškovská základna na Instagramu přesahuje půl milionu lidí. Realizace se opět odehrává pod taktovkou agentury Symbio.
To, že tváří kampaně je youtuber s půlmilionovou základnou fanoušků, mě nechává chladnou. Ale jeho pes je fešák, no jo, retrívři jsou prostě nej. A ještě v kombinaci s růžovou čokoládou, co víc si přát?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Je zajímavé, že růžovou čokoládu promuje kluk. Nicméně si nemůžu pomoc, ale přijde mi, že by se KitKat mohl víc odvázat. Dal bych tomu pořádnou čočku, teda boby, teda růžové boby...
Michal Šoller (Cognito)
Ruby - naruby? Tohle by Pavel vymyslel v osmi letech a to si jasně přizná, že není bůhví jaký kreativec.
Pavel Jechort
Takový ten momenttm, kdy chcete ukázat pauza naruby, ale ukážete pauzu vzhůru nohama, protože vaše myšlení je mdlé. Že je s tím klient nevyhodil, nechápu. Exekuce stejně nudná jako cokoli mdlého.
Vilém Rubeš
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
