Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Dm drogerie za rok zvýšila obrat o 12 %, mzdy o 10 % a otevřela čtyři prodejny

Dm drogerie

Dm drogerie chtějí inovovat digitálními technologiemi i vylepšeními kamenných prodejen

Rakouský maloobchodní řetězec Dm drogerie v uplynulém obchodním roce od ríéjna 2017 do září 2018 zvedl tržby o 12 % na 9,52 miliardy Kč. Za tu dobu otevřel čtyři nové prodejny a má jich 228. „Neotevřeli jsme tolik nových poboček, nárůst obratu tedy probíhal v těch stávajících,“ podotkl předsedající jednatel Dm Česká republika Gerhard Fischer.

„Za posledních 25 let jsme nikdy tolik nepřeorganizovávali jako v tomto roce,“ doplnil. Plných 37 prodejen se dotkla modernizace, částečně zvětšení nebo přesunutí jinam. Síť do změn v uplynulém roce investovala přes 165 milionů Kč, částku 200 až 250 milionů chce řetězec podle Fischera investovat do inovací minimálně další tři roky. Dm také letos vybavilo chytrými telefony se speciálními aplikacemi přes 1.700 prodavačů, inovace se nicméně nemají dotýkat jen digitálních technologií, ale i kamenných prodejen jako takových. Drogerie hodlá dál otvírat kolem pěti nových ročně.

Řetězec letos v únoru spustil e-shop, prodej přes internet zatím generuje nízké jednotky procent z celkových tržeb, což ale je nad očekávání. Další růst obratu e-shopu má podpořit brzká komunikační kampaň. Nově online obchod nabízí ověření dostupnosti výrobků skladem, chystá se možnost vyzvedávání objednaného zboží na prodejnách. Počet registrací v novém věrnostním programu Active Beauty dosáhl 1,5 milionu karet.

Počet pracovníků Dm v Česku za uplynulý rok vzrostl na 3.341 lidí, rok předtím jich bylo 2.830. Ti se mohli těšit z růstu mezd, jenž za zmíněné období dosáhl v průměru přes 10 %. Týmž tempem se má zvyšovat i v následujícím roce. „Navyšujeme jen jednou ročně, ale ve větších skocích,“ srovnal jednatel Fischer drogerii Dm s jinými retailery.

V obchodním roce 2018/2019 chce Dm pokračovat ve strategii odlišení se, a to jak v sortimentu značkových výrobků, tak privátních značek. Mezi ně patří nové barvy na vlasy Balea Colornique či punčochy Stella Jones. Spolupracemi se známými tvářemi a influencery pak vznikají exkluzivní značky, konkrétně jde o prémiovou značku vlasové péče a stylingu Langhaarmädchen (s kadeřnicemi Monou a Julií), pleťovou péči Lvly (s youtuberkou Paolou Marií) a tělovou hygienu pro muže Strassenkicker (s fotbalistou Lukasem Podolskim).