Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Dny českého piva představí nové pivní speciály

Třetího ročníku pivovarnických oslav od 27. září se účastní o polovinu víc podniků než loni.

Dny českého piva

Dny českého piva začínají 27. září

Pivovary představují v souvislosti s třetím ročníkem akce Dny českého piva speciály svých značek, v některých případech v úplné premiéře. Jejich zavedení podpoří zejména zvýšenou in-store podporou přímo v restauracích, ale také novými mediálními kampaněmi.

Dny českého piva pořádá Český svaz pivovarů a sladoven. Letošní třetí ročník začíná v neděli 27. září a poprvé poběží celý týden (předchozí dva ročníky byly jednodenní a konaly se pod názvem Den českého piva). Následné oslavy spojené s doprovodnými aktivitami zapojených pivovarů potrvají až do soboty 3. října. Ta byla v letošním roce označena organizátorem akce jako Den otevřených pivovarů. Zúčastněné pivovary po celém Česku tak budou tento den přístupné veřejnosti a většinou připravují i doprovodný zábavný program.

Projektu se podle očekávání organizátorů desítky pivovarů a minipivovarů reprezentujících téměř 95 % produkce pivovarského trhu a kolem 6.000 restaurací a podniků. Proti loňskému roku by to mělo představovat narůst o polovinu.

„Gambrinus není jen desítka“

Pivovar Gambrinus uvádí k letošním Dnům českého piva limitovanou várku piva z čerstvého chmele, označenou jako ležák První chmel. Pivovar představí tento ležák celkem ve třech tisícovkách hospod pod celém Česku a navíc jej bude čepovat na vybraných pivních slavnostech. Od příštího týdne jej pak stejně jako loni nabídne v limitované edici jednolitrových lahví s prémiovým vystavením v hypermarketech Albert.

Gambrinus První chmel

Gambrinus První chmel

Uvedení nového ležáku podporuje reklamní kampaň, jejíž základ tvoří televizní spot, nasazený od pondělí 21. září. Ten je dalším ze série kampaně Boření mýtů, kterou Gambrinus odstartoval letos v červnu kampaní fiktivní značkou „nezávislého malého pivovaru Patron“ a v níž zatím nadále pokračuje.

Ležák První chmel má aktuálně vyvracet vžitou představu, že v Pivovaru Gambrinus se vaří pouze desítka. Spot značka doplňuje silnou podporou na internetu, lokální rozhlasovou kampaní a out-of-home médii. Kampaň připravila agentura McCann Praha.

Heineken představí polotmavý speciál

Heineken představí v souvislosti se Dny českého piva přibližně v tisícovce svých provozoven v celé republice speciální polotmavé pivo Březňák originální Märzen v objemu celkem 700 hektolitrů. Značku propaguje přímo ve zmíněných provozovnách pomocí speciálních POS materiálů, konkrétně plakátů, stojánků na stolech a visaček (wobblerů). Jejich kreativní podobu vytvořila agentura VCCP.

Pivo Märzen propagují plakáty a podtácky přímo v restauracích

Pivo Märzen propagují plakáty a podtácky přímo v restauracích

V rámci Dne otevřených pivovarů chystá speciální prohlídky všech pivovarů, které v Česku provozuje, tedy ve Velkém Březně, v Královském pivovaru Krušovice i v pivovaru Starobrno, většinou spojené s degustací.

Staropramen s extra várkou

Také Pivovary Staropramen společnosti Moolson Coors Company uvedou v souvislosti se Dny českého piva extra várku – v jejich případě má jít o nepasterizovanou dvanáctku Staropramen s novou recepturou, která je v tomto týdnu poprvé rozvážena do restaurací.

Staropramen představí nepasterizovanou dvanáctku

Staropramen představí nepasterizovanou dvanáctku

„Ve vybraných hospodách proběhne za přítomnosti našich sládků slavnostní naražení sudů a bude se podávat menu, které se hodí k Nepasterizované 12. Například síť restaurací Potrefená husa připravila speciality z vepřového kolene,“ říká Petra Doležalová, manažerka značky Staropramen. Co se týče ATL aktivit, Dny českého piva podpořil pivovar podle jejích slov v outdooru, soutěží v rádiu a prostřednictvím PR aktivit. „Pro on-line média jsme natočili seriál videí Jak připravujeme várku pro Dny českého piva 2015,“ dodala Doležalová.

Václav je patron pivovarníků

Cílem Dnů českého piva je podle organizátorů této akce připomenout českou pivovarskou tradici, posílit hrdost k našemu národnímu nápoji a nalákat veřejnost k oslavě přímo v hospodách a restauracích, které tvoří základ české pivní kultury. Datum 27. září vybrali pivovarníci za Den českého piva z toho důvodu, že jde o předvečer svátku nejvýznamnějšího českého patrona sv. Václava. Ten je zároveň i patronem sládků a pivovarníků.