
Veselin Vačkov (s fialovou kravatou) a Dalibor Balšínek (vzadu se smějící) při debatě pro sobotní přílohu LN Orientace o problémech ČEZ na Balkáně. Spolu s nimi u stolu bývalý šéf a pak předseda dozorčí rady ČEZ Martin Roman, balkanolog Filip Tesař, premiér nyní v demisi Jiří Rusnok a bývalý premiér Mirek Topolánek. Foto: Profimedia.cz / Mafra / Petr Topič
Vedením Lidových novin je oficiálně od zítřka pověřen Veselin Vačkov, bývalý šéfredaktor LN do července 2009, kdy ho vystřídal Dalibor Balšínek. Ten nejdřív v Mafře působil jako výkonný ředitel Lidovek, později se i oficiálně stal šéfredaktorem, nyní odchází. V Mafře, kterou v létě převzal jako nový vlastník podnikatel a politik Andrej Babiš, mu na přelomu roku končí kontrakt dojednaný s předchozím německým vedením mediální firmy. Vačkov dělal v LN od roku 1997, šéfredaktorem se stal v roce 2000, po odchodu v roce 2009 do dneška řídil v Mafře regionální redakce Mladé fronty Dnes.
Balšínek skončil dneškem. Odchází jak z pozice šéfredaktora Lidovek, tak člena představenstva Mafry. Firma Balšínkovi poděkovala „za jeho přínos pro titul Lidové noviny a rozvoj digitálních aplikací“. Značku Lidové noviny chce Mafra na trhu upevňovat, uvedl předseda představenstva Štěpán Košík.
„Rozcházíme se v dobrém. Jsem přesvědčen, že Lidové noviny mají před sebou budoucnost a nemám žádnou pochybnost o tom, že značka Lidových novin bude i nadále hrát ve společnosti významnou roli, protože jsou i kulturní institucí,“ prohlásil oficiálně Balšínek.
PRODEJE LIDOVÝCH NOVIN ZA DALIBORA BALŠÍNKA | ||||||
celkem | předplatné | na stáncích | ostatní | digitální | celkem v pátek* | |
září 2009 | 54.559 | 21.924 | 24.177 | 8.459 | - | 81.330 |
září 2013 | 38.460 | 18.464 | 13.011 | 6.526 | 459 | 61.028 |
* S magazínem Pátek LN včetně televizního programu. Zdroj: ABC ČR |
Ve struktuře prodejů se Balšínkovi příliš nepodařilo zahýbat s tzv. ostatními prodeji, výtisky udávanými za nižší než plnou cenu, proti čemuž zpočátku vystupoval. Naopak z pohledu podílu upevnil předplatné, abonentů je teď mezi kupujícími téměř polovina. Digitální prodeje tvoří po dvou letech od zavedení pouhé jedno procento prodejů celkových.
